2015 SEO Trendleri ve Öneriler

Yeni yıla girmemizle birlikte 2015 yılında SEO ‘da neler olacağına ilişkin çok sayıda soru aldım. Tabi ki kesin ifadelerle 2015 SEO teknikleri bunlar olacak demek ve bir şeyleri garanti etmek mümkün değildir. SEO alanındaki 7,5 yıllık deneyimim ve sektörü çok yakından takip ediyor olmam nedeniyle ancak 2015 yılında SEO’da nelerin önemli ve trend olacağına ilişkin tahminlerimi sizlere aktaracağım. Zaten %100 şunlar olacak, bunlara dikkat etmelisiniz şeklinde kesin bilgiler verdiğini iddia eden insanlara itibar etmemenizi tavsiye ederim. Google’ın ne zaman, ne yapacağına ilişkin kimse kesin bir bilgi veremez. Google her yıl arama motoru üzerinde yapacağı sistemsel ve algoritma değişikliklerini önceden paylaşsaydı tüm SEO uzmanlarının işi kolaylaşırdı ama maalesef sıralama bu şekilde olmuyor. Önce Google uygulamaya alıyor, sonra ben dahil tüm SEO uzmanları yapmış olduğumuz analiz ve ölçümlemeler sayesinde Google’ın yaptığı çalışmalar hakkında fikir sahibi oluyoruz.

Mobil Site (Responsive Design) Olmazsa Olmaz!

Google mobil kullanıcı sayısının artmasıyla birlikte bu alandaki çalışmalarına yoğunluk verdi. Her geçen gün geliştirmekte olduğu algoritmalarına epeyce uzun bir zaman önce mobil uyumlu web site zorunluluğunu da ekledi. Bununla ilgili çeşitli yönergeler paylaşmasına rağmen hala birçok büyük markanın dahi web sitesinin mobil uyumluluğu yok. 2015 yılında SEO tarafı güçlü bir site için mobil uyumluluğun olmazsa olmaz haline geleceğini düşünüyorum. Kasım 2014 ortalarında Google arama sonuçlarında kullanıcılara bir sitenin mobil uyumlu olup olmadığını belirteceğini duyurmuştu. Çok geçmeden de bunu işleme aldı.

Sektörün nabzını tutan birçok blog sitesinde Google’ın mobil uyumlu web sitelerini gösteren etiketi SERP tarafında işleme alması ile birlikte mobil uyumluluğu olmayan sitelerin sıralamalarda düşüş yaşayacağına ilişkin bilgiler paylaşılmış olsa da şimdilik çok fazla bir etkisinin olduğunu söyleyemeyiz. Yalnız bunun hep böyle devam edeceğini düşünmek büyük bir yanılgı olur. 2015 yılında Google’ın bu konuda çok daha hassas olacağını ve mobil uyumlu siteleri rakiplerine göre daha üst sıralarda listeleyeceğini öngörüyorum. Eğer web sitenizin mobil uyumluluğu (responsive design) yok ise 2015 yılının ilk çeyreğinde hayata geçirmeniz ve bu konuyla ilgili eksiklerinizi tamamlamanız çok faydalı olacaktır.

Mobil Uyumlu Site Örneği

Mobil Uyumlu Site Örneği

Mobil site konusunda Google’ın hassasiyetinin arttığını ve mobil sitesi olmayanlara hemen harekete geçmeleri gerektiğini söylediğimde bazen bu yanlış anlaşılabiliyor ve sırf Google istiyor diye, kullanıcı bazlı bir değerlendirme yapmaksızın mobil siteler hayata geçirilebiliyor. Bu son derece yanlış bir davranıştır. Zaten Google’da bunu istemiyor. Yapacağınız mobil sitenin kullanıcı deneyimi açısından en iyi şekilde tasarlanması ve kullanıcının mobil siteyi ziyaret ettiğinde hemen terk etmemesi için gerekli tüm detayların düşünülmesi, masaya yatırılması gerekir. Eğer mobil sitenizde ele alınması gereken ince noktaları görmezden gelir, kullanıcının bağlılığı hususunda yapılması gerekenleri göz ardı ederseniz bunun hiçbir kıymeti olmaz. En azından hiçbir şey yapmıyorsanız Google Page Speed servisi üzerinden hız testlerini yapın ve hızlı açılması için gerekli düzenlemeleri tamamlayın. Unutmayın mobil kullanıcılar genellikle hareket halinde oldukları için yakalanması ve sitede uzun süre tutması en güç ziyaretçilerdir. Eğer siteniz olması gerektiğinden çok daha geç açılırsa onlara daha “Merhaba” demeden “Elveda” demiş olursunuz.

Google+ Paylaşımları SEO Açısından Önemli Ama Şunlara Dikkat Ederseniz.

Google Plus ve Social SEO Değeri

Google Plus ve Social SEO Değeri

Neden özellikle Google+? Neden tüm sosyal medya siteleri değil? gibi soruları sorduğunuzu duyar gibiyim. Google’ın sonuç sayfalarında sosyal medya paylaşımlarının etkisi her geçen gün artıyor. Social SEO değeri yüksek olan siteler arama motorlarında rakiplerine göre avantaj sağlıyor. Burada üstüne basa basa Google+ diye belirtmemin en temel nedeni Google’ın kendi ürünü olması ve SEO açısından diğer sosyal medya sitelerine göre çok daha büyük bir katkı sağlıyor olmasıdır. 2014 yılında birçok defa sosyal medya sitelerinin SEO açısından faydalarına ilişkin testler yaptım. Bu testlerden edindiğim sonuçlarda Google+ paylaşımlarının etkilerinin açık ara diğer sosyal medya sitelerinin etkilerine göre fazla olduğunu ölçümledim.  2015 yılında Google+ paylaşımlarının sıralamalara olan etkisinin bir hayli önemli olacağını düşünüyorum. Tabi bu demek değil ki diğer sosyal medya sitelerine önem vermeye gerek yok. 2015 yılı başında projeniz ya da web siteniz her neyse bir pazarlama bütçesi ayırmanız ve pazarlama planınız içerisine sosyal medya’yı da dahil etmeniz daha geniş bir kitleye hitap etmeniz ve rakiplerinize göre daha görünür olmanız açısından büyük katkı sağlayacaktır.

Semantik Arama” Terimini Çok Sık Duyacaksınız.

SEO dünyasında son 2 yıldır popülaritesi artmakta olan “Semantik Arama” Google’ın algoritmalarına uzun zamandır giren fakat SEO ile ilgilenen kişilerin dahi çok fazla üzerine yoğunlaşmadığı bir alandır. Yurt dışındaki kaynaklarda sıkça tartışılan bu konunun ülkemizde yeteri kadar önemsenmesinin nedenini Türk insanın kolayı tercih etmesine ve hala sadece backlink ile Google’da görünürlülüğün arttırılacağını düşünmesine bağlıyorum. Keşke her şey bu kadar kolay olsaydı değil mi?

Semantik arama nedir? Kısa bir açıklama yapmak gerekirse oluşturduğunuz içerikle alakalı ve anahtar kelimeyi tamamlayıcı kelimelerin içerikte yer bulması anlamına gelmektedir. Örneğin “Sosyal medyanın SEO üzerindeki etkileri” konulu bir içerik oluşturuyorsanız facebook SEO, twitter SEO, google+ SEO, social SEO, paylaşım, socail backlink gibi kelimelerin yazı içerisinde geçmesi gerekli. Başka bir örnek vermek gerekirse “Tozlu Giyim 2015 Ürünleri” konulu bir yazı yazıyorsanız Samsun, E-Ticaret, Online Satış, Tesettür Giyim, Kadın Giyim gibi kelimeleri yazı içerisinde kullanmanız önem teşkil edecektir. Belki vermiş olduğum örnekler konuya hakimiyetiniz için yeterli olmayabilir fakat siz mutlaka 2015 yılında semantik arama ile ilgili araştırmalarınızı yapın. Özellikle yurt dışındaki kaynaklarda bu konuyla ilgili geniş içeriklere ulaşabilirsiniz.

Site Açılış Hızı 2015 Yılında SEO İçin En Önemli Kriterler Arasında Olacak

Çok yabancı olduğunuz bir konu olduğunu düşünmüyorum. Açtığınız her SEO konulu sitede site açılış hızının Google tarafından ne kadar çok önemsendiği ile ilgili makalelere denk gelmişsinizdir. Yalnız yıl oldu 2015 hala açılış hızı vasat sitelere denk geliyoruz. Her ne kadar bilinen bir yöntem olmasına rağmen aynı zamanda uygulanmayan bir husus olduğu için bu konuya bir kez daha dikkat çekmek istedim. Sitenizin hızını ölçümleyebileceğiniz, hatta nelerin sitenizde yavaşlamaya neden olduğunu adım adım görebileceğiniz birçok online site ve yazılım var. Google Page Speed bunlar içerisinde en güzeli diyebilirim. Mutlaka site açılış hızı optimizasyonu için bu araçları kullanın. Sitenizi hızlandırdıkça sitenizde ziyaretçilerin daha uzun süre kaldığını, trafiğinizin arttığını, Google’da rakiplerinize göre daha üst sıralarda çıktığınızı kolayca gözlemleyebileceksiniz. 2015 yılında sitenizin SEO tarafıyla gururlanmak istiyorsanız hız konusu öncelikleriniz arasında yer almalı.

Zararlı Backlinkleri 2015 Yılında Google Affetmeyecek

Penguen (Penguin) algoritması mağdurlarının 2014 yılında neler yaşadıklarına hepimiz şahit olduk. Google 2014 yılında Penguin 3.0, Penguin 3.1, Penguin 3.2 (Google tarafından açıklanmadı), Penguin 3.4 (Google tarafından açıklanmadı) versiyonlu sitelerdeki zararlı, parayla alınan yani doğal olmayan bağlantıları hedef alan 4 büyük güncelleme yapmıştı. Google ceza alan sitelere kısmı eşleşmeler (Kısıtlı manuel spam işlemi) ve site çapında eşleşmeler (Site geneli manuel spam işlemi) şeklinde cezalar vermişti. Bu güncellemeler sonrası backlink analizi yapıp zararlı linklerin kaldırılmasına yönelik adımlar atanlar, bu linkleri Google disavow tools (Link Reddetme Aracı) ile Google’a bildirenler güncellemelerin etkilerinden kısmen de olsa kurtulmuşlardı. 2015 yılında detox ve toxic link diye adlandırılmakta olan zararlı linklerin temizlenmesine önem verilmeli. Aksi takdirde Google Penalty cezalarından etkilenebilirsiniz.  Unutmayın Google cezalarını kaldırmak, bir sitenin bu cezalardan etkilenmesini önlemekten çok daha zordur. O nedenle gerekli önlemleri daha böyle bir sorunla karşılaşmadan almanız mantıklı bir hareket olacaktır. Sitenize doğal olmayan bağlantı (yapay backlink) gelmemesi için dikkatli olmanız gerekir. Bunu en azından haftalık olarak SEO araçları ile kontrol ederseniz güncellemelerden etkilenmezsiniz.

Detox ve Toxic Linklerin Tespit ve Analizi

Detox ve Toxic Linklerin Tespit ve Analizi

 

Şunu da eklemeden geçemeyeceğim backlink denildiğinde akla ücretli alınan bağlantılar gelmemelidir. Her ne kadar uygulanması zor bir yöntemde olsa doğal backlinklere yönelmelisiniz. Zaten SEO Uzmanlığı da burada ortaya çıkıyor. Kaliteli backlinkleri doğal olarak edinebileceğiniz birçok yöntem bulunuyor. Bunun için biraz yaratıcı olabilmek ve SEO kampanyaları konusu üzerine biraz kafa patlatmak yeterli olacaktır. Tanıtım yazısı ve link satın alarak SEO ‘da yapay bir görüntü çizilmekte ve artık Google bunları yemiyor. Özellikle 2014 yılında yapmış olduğu algoritma güncellemeleri ile bunu tüm web dünyasına ispatladı.

2015 SEO önerim ile ilgili ya da yeni yılda Google’ın algoritma güncellemelerine ilişkin sorularınız olursa çekinmeden iletebilirsiniz. Tüm sorularınıza en kısa sürede cevap vermeye çalışacağım.

2 Yorum

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin