2017 Yılının En İyi Ücretsiz ve Ücretli SEO Araçları

Google’ın her dönem yaptığı gibi algoritma değişimlerinden olumsuz etkilenmemek istiyorsanız kullanacağınız ekipmanlar sizi yanıltmayacak araçlardan oluşmalıdır. Çantanızda yer alması zorunlu olan en iyi ücretsiz ve ücretli SEO araçları hakkında bilgi edinerek bu eksikliğinizi önemli ölçüde kapatabilirsiniz. Bu yazıda siz okuyucularıma 2017 yılındaki SEO çalışmalarınız sırasında kullanabileceğiniz en iyi SEO araçları hakkında fikir vermeye çalışacağım.

Pek çok SEO aracının ücretsiz alternatifleri yer alsa bile ücretli araçlar ücretsiz olanlara göre çok daha fazla fonksiyona sahiptirler. Bununla birlikte bu araçlar yoğun araştırmaların sonucunda oluşturulmuş ek özelliklere sahiptirler. Eğer bütçeniz elverişliyse ve işinizde ciddi olduğunuzu ispat etmek istiyorsanız ücretsiz araçlardan daha çok ücretli araçları kullanmaya özen göstermelisiniz.

2017 Yılının En İyi 5 Ücretli SEO Aracı

Ücretli SEO araçları listemizde yer alan Ahrefs, Majestic, Moz, DeepCrawl, CognitiveSEO yeni SEO tool’u değiller ve daha başarılı araçlar gelmedikçe en iyi SEO ücretli SEO araçları olarak kalacaklardır. Daha ekonomik ve benzer işler yapan SEO araçları mevcut yalnız hemen hemen hiçbirinin bunlar kadar detay vermediğinin bilinmesinde yarar var.

Ahrefs

Ahrefs Logo

Ahrefs, SEO dünyasının en popüler ücretli araçlarından birisidir. Her 15 dakikada bir veritabanı güncel hale getirilmektedir. Bu nedenle anlık olmasa bile kısa süre içerisinde yeni verilere ulaşabilecek potansiyele sahip olabilirsiniz. Site Explorer ve BacklinkChecker gibi oldukça faydalı iki özelliğe sahip olan Ahrefs’i kısıtlama olmadan kullanmak için aylık ödeme yapmanız gerekmektedir.

Ahrefs’in ayrı olarak ele alınması gereken Site Explorer özelliği bir sitenin backlink profilini incelemekte ve backlinklerle ilgili detaylı bilgiler sunmaktadır. Günümüz şartlarında sitenin rekabet halinde bulunduğu diğer sitelerle olan durumunu incelemek için backlink analizinin şart olduğu unutulmamalıdır.

Majestic SEO

Majestic LogoMajestic SEO, bir sitenin zaman içerisinde geliştirmiş olduğu backlink stratejisinin ne olduğunu anlamanız için kullanabileceğiniz, kullanımı oldukça basit olan bir araçtır. Araç çok fazla veri sunduğundan ilk kez kullandığınızda biraz şaşırtıcı gelebilir fakat sunduğu bilgilerin ne denli önemli olduğunu kısa sürede kavrayabilirsiniz.

Link oluşturma ve oluşturulan linkleri takip etme konusunda bir araç kullanmak istiyorsanız Majestic SEO sizin için doğru tercih olacaktır. Backlinkler, anahtar kelimeler ve çapa metinleri gibi pek çok veri hakkında bilgi alabileceğiniz bu aracı kısıtlama olmadan kullanabilmek için aylık ödeme yapmanız gerekmektedir.

Moz

Moz LogoPazarlama çalışmalarınızın durumunu tek bir panelden görüntülemek istiyorsanız Moz sizin için doğru seçim olacaktır. Moz, pek çok SEO uzmanı tarafından SEO çalışmalarının olmazsa olmazı olarak nitelendirilmektedir. Bu aracı kullanarak sıralamalar, linkler, sosyal veriler ve içerikler hakkında kapsamlı bilgiler edinebilirsiniz.

Moz, yukarıda belirtilen verileri sunmakla kalmaz aynı zamanda site hatalarını ve olası SEO fırsatlarını bulabilmeniz konusunda size yardımcı olur. SEO dünyasının İsviçre Çakısı olarak tanımlanabilir. Aracı kullanabilmek için aylık ücret ödemeniz gerekmektedir.

Cognitive SEO

cognitiveSEO LogoTek bir platformda backlink çalışması yapacaksanız bu aracın kullanımı kolay ve hızlıdır. SEO dünyasında en hızlı backlink kontrolü yapan araç olarak bilinen Cognitive SEO, analiz ettiğiniz sitenin backlinkleri hakkında size hızlıca detaylı bilgiler sunmaktadır.

CognitiveSEO’yu özel yapan durum Ahrefs, Majestic SEO ve Moz gibi diğer ücretli araçlardan veri toplaması ve elde ettiği bu verileri size sunmasıdır. Böylece tek bir sayfadan fazlasıyla kullanışlı olan diğer araçların backlink analiz raporlarını önünüze getirmektedir.

Bu kadar kapsamlı bir iş yapmasının yanında CognitiveSEO’nun aylık kullanım ücreti bulunmaktadır. Eğer kurumsal bir SEO çalışması gerçekleştirmeyi düşünüyorsanız bu araç ekipman çantanızda mutlaka olmalıdır.

DeepCrawl

DeepCrawl LogoDeepCrawl, ufak sitelerden çok daha fazla verilere sahip olan büyük sitelerin incelenmesi için kullanılan bir araçtır. Bu araç sayfa üzerinde yer alan SEO hatalarının neler olduğunu tespit etmek adına işinizi kolaylaştırır. Çok fazla teknik bilgiye sahip olmasanız bile verileri basitleştirerek sunan bu araç sayesinde SEO çalışmalarını çok daha kolay ve hızlı yapabilirsiniz.

Yönlendirmeler, kopya içerik ve URL hatalarının yanında tarama hataları, meta açıklama sorunları gibi çeşitli konularda bilgiler sunan DeepCrawl, bir sayfada yer alan hataları en detaylı biçimde size sunmaktadır. Kullanımı ücretli olan bu aracı çok fazla sayfası olmayan siteler için kullanmaktan ziyade büyük siteler için kullanmalısınız.

2017 Yılının En İyi 5 Ücretsiz SEO Aracı

Pek çok kişi küçük projeler üzerinde arama motoru optimizasyonu ile denemeler ve geliştirmeler yaptığı için Ücretsiz SEO araçları her zaman daha fazla ilgi görmektedir. Aşağıda da belirttiğim Google servisleri birçok ücretsiz SEO aracına göre daha fazla detay sunmakta. Yalnız bu diğer ücretsiz SEO araçlarının kendine münhasır özellikleri olduğu gerçeğini de değiştirmez. İşte SEO çalışmaları sırasında mutlaka kullanmanız gereken en iyi ücretsiz SEO araçları listesi.

Google PageSpeed Insights

Site adresinizi girin ve Google PageSpeed Insights size sitenizin açılış hızını göstersin. Masaüstü ve mobil olmak üzere iki farklı analiz gerçekleştiren bu araç sitenizin neden yavaş açıldığına yönelik bilgiler vermekte ve size hataları bulup düzeltme fırsatı sunmaktadır.

Mobil inceleme alanında sitenin teknik sorunlarının yanında kullanıcı deneyimine yönelik bir takım bilgiler sunmakta ve sitenizi tam anlamıyla mobil kullanıma hazır hale getirmeniz konusunda size destek olmaktadır. Google PageSpeed Insights kullanımı ücretsiz bir araçtır.

Keywordtool.io

Bir anahtar kelimeyi girin ve Keywordtool.io size alternatif anahtar kelimeleri göstersin. Keywortool.io uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulma konusunda size yardımcı olabilecek sayılı araçtan birisidir. Anahtar kelime veritabanı oldukça geniştir ve sürekli güncel tutulmaktadır.

Ancak, Keywordtool.io alternatifsiz bir araç değildir. Anahtar kelime bulma konusunda size yardımcı olabilecek pek çok ücretli ve ücretsiz araç bulunmaktadır. Keywordtool.io’nun ücretsiz bir araç olduğunu düşünürsen ona en iyi alternatif Übersuggest anahtar kelime aracıdır. Keywordtool.io ‘da eğer aynı zamanda anahtar kelimelerin potansiyel aranma hacimleri ile ilgili bilgileri de öğrenmek isterseniz ücretli versiyonunu kullanmanız gerekmektedir.

Copyscape

SEO her zaman teknik konuların düşünüldüğü ve verilerin analiz edildiği bir alan değildir. Çalışmalarınızı en verimli yapan unsur hazırlamış olduğunuz içerik ve içeriğin kalitesidir. Pek çok rakibiniz içerik yazarken birilerini taklit yoluna gidebilir veya başkasının yazdığı içeriği alıp kullanma yoluna gidebilir. Copyscape bu konuda size yardımcı olacaktır.

Bir adresi Copyspace’te analiz ettiğiniz zaman Copyscape o adreste yer alan içeriğin başka bir sitede yer alıp almadığını gösterebilmektedir. Kopya içeriklerden uzak durmak istiyorsanız veya birinin sizin içeriğinizi kopyalayıp yayınladığını düşünüyorsanız Copyscape aracından yararlanıp içerikleri analiz edebilirsiniz.

Google Analytics

Sitenizin aldığı trafik değerlerini kontrol etmek ve analiz etmek istiyorsanız Google Analytics mutlaka kullanmanız gereken bir analiz aracıdır. Google tarafından ücretsiz bir biçimde sunulan bu araç sayesinde trafik değerlerinizi inceleyebilir ve yaptığınız incelemelerden yola çıkarak sitenizde geliştirmeler ve iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Google Analytics ile size trafik getiren anahtar kelimeleri bulabilirsiniz. Bunun yanında dilerseniz en çok ziyaret alan, en çok vakit geçirilen ve en az ziyaretçi alıp, en az vakit geçirilen sayfalarınızı tespit edebilirsiniz. Değerleri düşük olan sayfalarda iyileştirmeler yaparak potansiyel trafik miktarınızın yükselmesini sağlayabilirsiniz.

Google Arama Konsolu (Google Search Console)

Tartışmasız her site yöneticisinin kullanması gereken araçtır. Google’da sıralama elde etmeye çalıştığınız halde onun site yöneticisi aracını kullanmıyorsanız çok fazla sonuç elde etmeyi beklememelisiniz. Google Arama Konsolu (Google Search Console) sitenizde oluşan çeşitli hataları size bildirir ve bunları düzeltmenizi sağlar.

Bununla birlikte Google Arama Konsolu, Google tarafından uygulanan manüel yaptırımlar konusunda sizi bilgilendirir. Eğer algoritma değişikliklerinden sonra Google’ın mevcut kurallarına aykırı davranıyorsanız Google çalışanları bunu tespit edip size çeşitli yaptırımlar uygulayabilir.

Bir site sahibi olarak sürekli olarak Google Arama Konsolu’nda oluşabilecek hataları kontrol etmeli ve kısa sürede bu hataları ortadan kaldırmalısınız. Sitenizin sağlıklı bir biçimde işlemesini istiyorsanız hatalardan arınması konusunda gerekli çabayı göstermelisiniz.

2017 yılında SEO çalışmalarınızın daha verimli olmasını istiyorsanız burada belirtilen ücretli ve ücretsiz SEO araçlarından en azından birkaçını mutlaka kullanmayı düşünmelisiniz. Bu araçlara göz atmadan çalışmalarınızı bir sonuca ulaştırmanız pek mümkün olmayacaktır. İşinizi şansa bırakmayın ve ücretli araçları kullanamayacak durumda olsanız bile mutlaka ücretsiz araçları kullanarak yolunuza devam edin.

..::| BONUS |::..

Bir anahtar kelimede lokal sonuçlarda web sitenizin kaçıncı sırada yer aldığını merak ediyorsanız bu araç tam size göre diyebilirim. Local Rank Checker aracı ile il bazında anahtar kelime sıralaması öğrenmek çok kolay.  Tek yapmanız gereken URL, anahtar kelime, ülke ve illeri ilgili alanlara belirtip rapor oluşturmak.

Link: https://www.georanker.com/local-rank-checker

İster burada mevcut olan SEO araçlarını, isterseniz farklı araçları kullanın eğer SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile ilgili yeterli bilgiye sahip değilseniz araçların size sunduğu verileri anlamlandırmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu da siteniz üzerinde yanlış hamleler yapmanıza neden olacağı için SEO görünürlülüğünü arttırmak yerine daha da kötü duruma getirmenize neden olabilir. 

4 Yorum

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin