En İyi Dijital Pazarlama İpuçları

Öncelikle dijital pazarlama ipuçları yazıma çarpıcı bir istatistik ile başlamak istiyorum: Google’a göre günümüz tüketicilerinin tamı tamına yüzde 80’i, herhangi bir işletme bulmak ve onun ürünlerinden/hizmetlerinden faydalanmak için webe güveniyor. Peki, bu işletmeler, webin ve online dünyanın bu denli önemli olduğu bir dönemde tüketicilerin onları bulmasını nasıl sağlayacak? Tabii ki bir dizi dijital pazarlama stratejisi ile… Başarılı dijital pazarlama kampanyaları başta SEM, SEO, websitesi optimizasyonu, pazarlama stratejileri ve sosyal medya olmak üzere, her biri birbirinden önemli temel yapı taşları üzerine kurulur. Stratejinizi daha da başarılı hale getirmeniz ve dijital pazarlama çalışmalarınızdan maksimum verim alabilmeniz için en etkili dijital pazarlama ipuçlarını sizlerle paylaşacağım. Unutmamak gerekir ki bu taktiklerin verimliliği ve işlevselliği, içinde bulunduğunuz sektöre ve sahip olduğunuz ürün/hizmet gamına göre farklılık gösterebilir. Önemli olan, bu dijital pazarlama ipuçları arasından sizin için en uygun olanları belirleyebilmeniz ve onları maksimum verimlilik ile kullanmanızdır.

Dijital Pazarlama İpuçları 1: Arama Motoru Pazarlaması Taktikleri

En İyi Arama Motoru Pazarlaması İpuçları

  1. Dijital pazarlama ipuçları tabii ki arama motorlarında yayınladığınız reklamlarla başlar. Başta Google olmak üzere her bir arama motorunun arama reklamları için belirlemiş oldukları kuralları öğrenin. Herhangi bir reklam kampanyasına başlamadan önce kampanyanızın bu kurallara uygun şekilde tasarlanmış olduğundan emin olun. Unutmayın ki Bing, Yahoo! ve Yandex gibi diğer arama motorlarının Google’dan farklı reklam yayınlama politikaları olabilir. Bu kurallara uymanız ve reklam yayınlama süreçleri çerçevesinde hareket etmeniz arama motorlarının gözünde size artı puan kazandıracaktır.
  2. Arama reklamınızda gösterilen URL’nizi optimize edin. URL’nin ve linkin tanıttığınız ürün veya hizmet ile doğrudan ilintili olduğundan emin olun. URL’nin içerisinde ilgili anahtar kelimeleri geçirmeyi de ihmal etmeyin.
  3. Tıpkı URL için olduğu gibi, başlıklarınızda ve sayfa açıklamalarınızda da anahtar kelime geçiriyor olmanız çok önemli. Dijital pazarlama ipuçlarının çok büyük bir kısmı, aslında anahtar kelimeleri efektif bir biçimde kullanabiliyor olmaktan geçiyor. Reklamlarınızın ilgili arama sonuçlarında çıkması için verdiğiniz anahtar kelimeler ile birlikte onlara yakınlık gösteren diğer keywordleri reklam metninizde geçirin.
  4. Arama sayfası reklamlarınızda güçlü ve ikna edici CTA (Call-to-action – Eylem Çağrısı) ifadelerine yer verin. Bu CTA ifadelerinden faydalanarak tüketicilerin gözünde anında fark edilir olmaya çalışın. Aynı zamanda CTA ifadelerinizin açık, net ve anlaşılır olmasına da özen gösterin.
  5. Eğer “Aramak için tıklayın” özelliğinden faydalanıyorsanız bu araç için bir takip numarası kullanmayı deneyin. Bu takip numarası sayesinde hangi reklamların daha iyi performans gösterdiğini ölçebilirsiniz. En etkili dijital pazarlama ipuçları arasında kesinlikle performans ölçümleme yer alıyor.
  6. Hali hazırda kısıtlı ve değerli olan karakter sayınızı işletme adınızı kullanarak israf etmeyin. İşletme adınız zaten URL’nizde geçiyor olmalı; bu da ilk etapta yeterli olacaktır. Reklamın geri kalanında ilgili, faydalı ve trafik getirecek anahtar kelime kullanmayı tercih edin.
  7. Reklamınızda önemli gördüğünüz kelimelerin ilk harfini büyük yazabilirsiniz; ancak hiçbir koşul altında reklam metninin tamamını büyük harflerle yazmayın. Zaten Google bu reklamın yayınlanmasına izin vermeyecektir, bundan emin olabilirsiniz.
  8. Reklamlarınızda her daim dil bilgisi ve yazım kurallarına dikkat edin. Bu, kaliteli ve güvenilir bir marka imajı çizmenizde önemli rol oynayan bir etkendir.
  9. “Trademark” olan, yani tescilli ürünleri ve ifadeleri reklamlarınızda kesinlikle kullanmayın. Bunu yapmak yine Google’dan ceza yemenize sebebiyet verebilir. Bunun yerine yine işletmeniz, ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili en alakalı anahtar kelimeleri kullanmayı tercih edebilirsiniz.
  10. Bilmediğiniz veya emin olmadığınız kısaltmaları kullanmamaya özen gösterin. Her ne kadar kısaltmalar belli bir kitleyi çekecek olsa da alacağınız riske değmeyecektir, benden söylemesi.

Dijital Pazarlama İpuçları 2: Web Sitesi Optimizasyon İpuçları

En İyi Website Optimizasyonu İpuçları

  1. Bunu söylememe gerek yoktur diye düşünüyorum ama yine de eklemeden geçemeyeceğim: Sitenizin daima güncel bir tasarıma sahip olduğundan emin olun. Eğer sitenizi son 1 yıldır hiç güncellemediyseniz bunu bir an önce yapmanızı ya da bir dijital pazarlama uzmanı desteği almanızı şiddetle tavsiye ederim. Temiz ve modern bir site tasarımı dijital pazarlama ipuçları söz konusu olduğunda karşınıza çıkacak olan en kilit noktalardan. Yalnızca kullanıcının gözünde artı puan kazanmanızı sağlamaz, aynı zamanda güncel web standartlarına ve kurallarına uygun bir siteye sahip olmanıza vesile olarak arama motorlarının da gözüne girmenizi sağlar.
  2. Web sitenizi mutlaka ama mutlaka mobil uyumlu hale getirin. Geçtiğimiz dönemlerde yapılan bir araştırmaya göre yerel mobil arama sonuçlarının yüzde 80’i satın alma ile tamamlanıyormuş. Gördüğünüz gibi bu, dijital pazarlama ipuçları arasında altın değerinde bir taktik olmakla birlikte, görmezden gelemeyeceğiniz kadar büyük bir hedef kitle.
  3. Sitenizin meta bilgilerini doğru ve güncel olarak girin. Başta başlık, açıklama ve alt etiketler olmak üzere her bir meta datayı güncelleyerek arama motorlarına uygun şekilde optimize edin. Bunu yapmadığınız takdirde arama sonuçlarındaki görünürlüğünüz olumsuz olarak etkilenebilir.
  4. Dijital pazarlama ipuçları arasından bir altın kural daha: Web sitenize bir işletme bloğu ekleyin. Kurumsal blog, sitenizin arama motoru optimizasyonu çalışmalarına olumlu katkıda bulunmakla kalmaz, aynı zamanda sizi rakiplerinizden ayırarak uzmanlık alanınızı ve bilginizi gözler önüne sermenize yardımcı olur. Web sitesi bloğu,öyle ya da böyle her şekilde kazandıran bir dijital pazarlama taktiğidir.
  5. Yerel tüketicilerinizin sizi bulmasını istiyorsanız, sitenizi yerel bilgiler ile donatmanız ve o şekilde optimize etmeniz gerekli. Coğrafi hedefli anahtar kelimeleri ve adresinizi web sitenizin stratejik yerlerine eklemeyi ihmal etmeyin.

    Not: Web sitesi optimizasyonu yaparken web analizi aracı olan HOTJAR ‘dan faydalanmanızı şiddetle öneririm. (Hotjar Nedir?)

Dijital Pazarlama İpuçları 3: Arama Motoru Optimizasyonu Taktikleri

En İyi Arama Motoru Optimizasyonu İpuçları

  1. Eğer düzenli olarak alakalı, orijinal ve paylaşılabilir içerik üretmiyorsanız, bir web sayfasına sahip olmanız gerçekten de anlamsız hale geliyor. Düzenli aralıklarla güncel ve özgün içerik paylaşmanız, arama motorlarında sıralamaya girmenizdeki en önemli faktörlerin başında yer alıyor. Başka bir deyişle dijital pazarlama ipuçları olmazsa olmazı: İçerik üretin, içerik üretin ve içerik üretin!
  2. Eğer bir web sitesi bloğu açtıysanız buradaki paylaşım butonlarınızı aktif hale getirin. Bu şekilde kullanıcılar beğendikleri ve ilgi duydukları içerikleri sosyal medya sayfalarında paylaşacak ve size trafik getireceklerdir.
  3. İşletme adınızın, telefon numaranızın, (varsa) çalışma saatlerinizin ve lokasyonunuzun Google Haritalar’da ve Google’ın diğer yerel arama sonuçlarında çıkması için Google+ yerel sayfanızı optimize edin ve sayfayı her daim güncel tutun.
  4. Tıpkı Google+ yerel sayfanız gibi, Yelp de işletmeniz ile ilgili faydalı ve alakalı bilgiler yayınlayabileceğiniz, yararlı bir platform. Aynı zamanda kendisi, Apple Haritalar’ı da yerel işletme sonuçları ile besleyen bir uygulama. Bu yüzden de kendinize Yelp üzerinde de bir yer edinmenizde fayda var.
  5. Yine yerel sonuçlardan gidecek olursak başta şehriniz, semtiniz ve posta kodunuz olmak üzere coğrafi özellikli anahtar kelimelerinizi web sitenizde, bloğunuzda ve sosyal medya hesaplarınızda kullanmayı unutmayın.
  6. Blog postlarını sadece bir kere yayınlamakla yetinmeyin. Daha fazla paylaşım, daha fazla görüntülenme ve daha fazla tık elde etmek için zaman zaman eski postları yeniden yüzeye çıkartarak onları multi-fonksiyonel hale getirin.
  7. “Influencer” dediğimiz internet fenomenlerinden ve kendi sektörünüzde belirli bir kredibilitesi olan sitelerinden backlink alın. Bu, hem sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak, hem de kendi siteniz için otorite ve güvenilirlik inşa etmenize yarayacaktır.
  8. Kişisel markanızı oluşturmak için Google’ın hizmetlerinden faydalanın. Google Authorship, bunu yapmanız için en etkili araçlardan bir tanesi. Belirli bir konuda kendinizi uzman olarak göstermeniz önemli; zira bu şekilde kendi ürettiğiniz içeriği yayınlayarak daha fazla paylaşım, dolayısıyla da sitenize daha fazla trafik çekmiş olacaksınız.
  9. Olumlu yorumların arama motoru sonuçlarındaki katkısı yadsınamaz; bu yüzden de web siteniz dahilinde bol bol pozitif geri bildirim ve yüksek değerlendirmeler alıyor olmanız çok önemli.
  10. Hazır konu olumlu geri bildirimlerden açılmışken, sadece bu geri bildirimleri almak yetmez. En etkili dijital pazarlama taktikleri arasında bu pozitif yorumları sitenizde tanıtmak ve daha geniş kitlelere duyurmak da yer alıyor. Bu pozitif yorumları okuyan kullanıcılar, onlardan etkilenerek ürün ve hizmetlerinizden faydalanma konusunda daha açık görüşlü davranacaktır.
  11. Tabii ki dijital pazarlama ipuçlarından bahsederken görsellikten ve imajlardan söz etmemek olmaz. Görseller, ürün ve hizmetlerinizi satmanıza yardımcı olan en etkili araçların başında geliyor. Tabii ki söz konusu SEO olduğu zaman ise görseller, arama motoru sıralamanızı etkileyen faktörlerin arasında yer alıyor. Görsellerinizi “foto.jpg” olarak isimlendirmek yerine ilgili anahtar kelimeleri kullanarak adlandırın ve alt metinlerle açıklamalar kullanarak görsellerinizi zenginleştirin. Unutmayın ki Google’ın botları, sitenizdeki görselleri yalnızca bu belirttiğim yardımcı işaretler sayesinde görebiliyor ve indeksleyebiliyor.

Dijital Pazarlama İpuçları 4: Sosyal Medya

en iyi sosyal medya ipuçları

  1. Sosyal medya üzerinde herhangi bir paylaşım yapmadan önce iyice düşünün ve postunuzu A’dan Z’ye her hali ile kontrol edin. Herhangi bir hata yaptıktan sonra kullanıcılarınızdan gelecek tek bir ekran görüntüsü bile postu derhal silmenizi ya da düzeltmenizi maalesef anlamsız kılar.
  2. Çalışanlarınız da markanızın birer temsilcisi olduğu için sosyal medya hesaplarında şirket içi gizli bilgi paylaşmadıklarına emin olun.
  3. Trend olan bir hashtag üzerinde bir sosyal medya çalışması yürütmeden önce hashtag’in tam olarak nereden çıktığını araştırın. Bunu yapmadığınız takdirde yanlışlıkla sizinle ve markanızla alakası olmayan bir hashtag’de yer alma ihtimaliniz artacaktır.
  4. Hoşunuza gitsin ya da gitmesin; söz konusu sosyal medya stratejileri olduğu zaman siz de markanızı sosyal medya üzerinden bir nevi “paylaşıyorsunuz”. Tüketicileriniz de sizinle ilgili diledikleri gibi olumlu ya da olumsuz sohbetler başlatabilme hakkına sahip oldukları için her an her yerde markanızla alakalı nelerin yazıldığından haberdar olmanız gerekir. Bunu yapmak için markanıza dair sosyal medya üzerinden herhangi bir mention atılması durumunda bildirimlerinizin açık olması gerekiyor.

Dijital Pazarlama İpuçları 5: Geriye Kalan Her Şey

  1. Desktop ve PC üzerinde olduğunuz kadar mobil dünyada da aktif olmaya özen gösterin. Mobil pazarlama faaliyetlerini dijital pazarlama stratejinizin olmazsa olmaz bir parçası haline getirin.
  2. Dijital pazarlama ipuçları içerisinde etkili olan bir diğer taktik de e-posta pazarlama. Her ne kadar son dönemde e-mailin ölüyor olduğuna dair söylentiler dönüyor olsa da dijital pazarlama dünyasında etkili ve verimli bir biçimde e-posta pazarlaması yapabilen markaların olduğu da bir gerçek.
  3. Dijital pazarlama bütçenizi iyi yönetin. Hangi anahtar kelimelere ne kadar para harcayacağınızı, web siteniz için hangi dijital pazarlama hizmetlerini alacağınızı ve bütçenizi en efektif şekilde nasıl dağıtacağınızı mutlaka önceden belirleyin.
  4. Sektörde güvenilir bulduğunuz, dostça bir ilişkinizin olduğu kişilerden dijital pazarlama taktikleri alın. Söz konusu online dünyada başarılı dijital pazarlama stratejileri yürütmek olduğu zaman işin bir kısmı bilgi birikiminden geçerken bir diğer kısmı da tecrübe ve deneyimden geçiyor. Başkalarının tecrübelerinden yararlanmaktan çekinmeyin.
  5. Takıldığınız yerde dijital pazarlama danışmanlığı alın. Her zaman her şeyi bilmek zorunda değilsiniz; kimse de bir marka ya da işletme sahibi olarak bunu sizden beklemiyor. Profesyonel bir dijital pazarlama uzmanı ile çalışmanız omuzlarınızdan pek çok anlamda yükün azalmasına vesile olacaktır.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin