Diş Klinikleri İçin SEO En İyi Dijital Pazarlama Kanalı

Diş klinikleri için SEO en iyi dijital pazarlama kanalıdır. Ağırlıklı olarak sağlık sektöründe hizmet vermekte ve birçok diş kliniği, ortodonti uzmanı, diş doktoru ile çalışmış bir dijital pazarlama uzmanı olarak bu konuda kesin ve net tespitlerim var. Bizzat ölçümlediğim bu konuyla ilgili tüm detayları ilk kez bloğumda açıklıyorum. Eğer bir diş kliniğiniz varsa ya da özel muayenehanesi olan bir ortodontist ya da diş hekimi iseniz olur olmaz yerlerde reklam yaparak, bütçenizi size hiçbir katkı sağlamayacak yerlere harcamadan önce bu yazıyı sonuna kadar okumanızı ısrarla tavsiye ediyorum.

Her sektörde olduğu gibi sağlık alanında da tek başına işinizi iyi yapıyor olmanız yeterli olmuyor. Rekabetçi koşullar her geçen gün artıyor ve bu da doğal olarak iyi bir pazarlama faaliyeti içerisinde olmayı zorunlu kılıyor. Aksi takdirde işletmeniz (muayenehane, poliklinik, klinik ya da hastane) hedeflenen kitleye ulaşamıyor.

Rekabet durumunun çok daha düşük olduğu yıllarda offline pazarlama yöntemleri ( broşür, kartvizit, el ilanı dağıtımı, billboard reklamları vs.) ile bir nebze olsun rakiplerden ayrışmak mümkün durumdayken günümüz koşullarında bunlar üzerinden bir pazarlama faaliyetinde bulunmak maalesef istenen neticeyi getirmiyor. Bu yüzden çağın en iyi pazarlama alanı olan dijital pazarlama ile ilerlemek gerekiyor.

Sağlık Kurumları Neden Dijitale Yatırım Yapmalı?

Dijital pazarlamayı cazip kılan en önemli unsur ölçümlenebiliyor ve düşük maliyetlerle etkin bir pazarlama yapılabiliyor olmasıdır Üstelik geleneksel pazarlamada olduğu gibi herkese reklam yapmak yerine doğrudan potansiyel kişilere pazarlama yapabiliyorsunuz. Dijitalin geleneksele göre mukayese dahi edilmeyeceği bir gerçekken dijital pazarlama stratejinizde de doğru kanal üzerinden ilerlemek hayati önem taşıyor. Burada bir dijital pazarlama uzmanı ile ilerlemek hedef kitleye ulaşma noktasında en can alıcı nokta olarak karşımızçıkıyor.

Son yıllarda gözlemlediğim kadarıyla özellikle diş klinikleri, diş hekimleri (diş doktorları), reklam ve pazarlama konularına ciddi eğilim gösteriyorlar. Bunda yazının en başında da bahsettiğim rekabet koşullarındaki artışın etkisi büyük. Bir ilçede tek diş kliniği olma durumları onlarca yıl öncesinde kaldı. Bırakın aynı ilçeyi şuanda aynı mahalle içerisinde dahi en az 4-5 diş kliniği ya da polikliniği hizmet veriyor. Hal böyle olunca da diş kinikleri başta sosyal medya pazarlaması olmak üzere dijital pazarlama kanalları hakkında araştırma yapıyorlar ve bu alanda büyük, küçük bütçelerle hastalarına ulaşmaya çalışıyorlar. Evet, doğru duydunuz, hastalarına ulaşmaya çalışıyorlar. Çünkü “Kliniği açayım, hasta zaten beni bulur” devri bitti. Artık hastalara da ulaşmaya çalışmak gerekiyor.

Diş Klinikleri Doğru Dijital Pazarlama Yapıyorlar Mı?

Buna genelleme yaparak EVET ya da HAYIR yanıtını vermenin doğru olmayacağını düşünüyorum. Çünkü küçük bir kısmı da olsa durumun farkındalar fakat maalesef büyük bir kısmı henüz olayı kavrayabilmiş durumda değiller. Genelindeki kanı sosyal medyanın Türk kullanıcılar tarafından yoğun kullanılması sebebiyle bu alana yatırım yapıldığında her şeyin istedikleri gibi olacağı, harika dönüşümler elde edecekleri yönünde…

Diş Kliniği SEO Uzmanı - Dijital Pazarlama Ajansı

Sosyal medya yönetimi ve pazarlaması ile bir topluluk oluşturulma çabasında olunarak, “Bak Ali, benim diş kliniğim var ve ben burada şu tedavileri uyguluyorum. Mevcut bir problemin varsa ya da ilerleyen zamanlarda bir sıkıntın olursa bana gelebilirsin” mesajı iletiliyor. Üstelik bu mesajı Ali’ye bir kere iletmekle hafızasında kalma olasılığınız düşük. İstatistiklere göre en az 7 defa benzer mesajları Ali ‘ye iletmeniz gerekiyor ki sizi unutmasın.

Buraya kadar sosyal medya pazarlaması ile alakalı ifade etmek istediklerimden diş kinikleri sosyal medya pazarlaması yapmamalılar gibi bir sonuç çıkartmak çok yanlış olur. Kısıtlı bütçe ile dijital pazarlama yöntemlerinden istifade ederek hedef kitleye ulaşma niyetindeyseniz önceliğiniz sosyal medya olmamalı. Tercihinizi SEO tarafında kullanmak daha doğru olandır. Neden mi?

SEO (Search Engine Optimization) / Türkçesi Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması gibi bir diş kliniğinin çevresindeki kişileri hedefleyerek onlara kliniği ve tedavi yöntemlerini anlatarak bir rahatsızlık durumları varsa ya da olduğunda bu diş kliniğine ulaşmaları konusunda ikna çabası değildir.

SEO – Arama motoru optimizasyonu doğrudan o an bir hastalığı olan kişi ya da kişilere arama motorları kanalıyla ulaşabilme çabasıdır. Nasıl mı?

Türk kullanıcılarının interneti kullanma davranışları ele alındığında hemen hepsi bir sağlık sorunları olduğunda doktora gitmek yerine öncelikle internete başvuruyorlar. Yaşadıkları durumun nedenlerini, neye bağlı olduğunu, tedavi yöntemlerini araştırma eğiliminde oluyorlar. Google ‘da ilk sıralarda çıkan web sitelerinin verdiği bilgiler onlara yol gösterici niteliği taşıyor. Bu yüzden diş klinikleri için Google ‘da ilk sırada çıkmak potansiyel hastalara ulaşmak bakımından en doğru yol oluyor. SEO – Arama motoru optimizasyonu çalışması ile diş klinikleri hizmet sağladıkları alanlar yani diş tedavi yöntemleri ile ilgili Google ‘da üst sırada olduklarında bu hastalara doğrudan ulaşabilir duruma geliyor, onların ilgili diş kliniğine yönlendirmeleri bu sayede kolayca sağlanabiliyor.

SEO Yasa ve Yönetmeliklere Aykırı Değil

Bilindiği gibi sağlık sektöründe herkes istediği gibi reklam yapabilme özgürlüğüne sahip değil. Dolayısıyla diş klinikleri içinde reklam yapma konusunda belli şartlar bulunuyor. Yasa ve yönetmeliklerce düzenlenmiş kurallar dışına çıkıldığında ciddi cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalınabiliyor. Peki SEO?

SEO doğrudan bir reklam olmadığı için yasa ve yönetmeliklere ters düşen bir durumda yok. Hatta diş klinikleri için sıkıntı olma olasılığı olmayan tek pazarlama kanalı diyebiliriz.

Birçok diş kliniği için SEO hizmeti sağladım. Sizde SEO danışmanlığı hizmeti almayı düşünür müsünüz?

Teklif Al

Neden SEO Uzmanı Ömer Akgün?

Sağlık Sektöründe 10 Yıllık SEO Deneyimi
SEO alanında 2007 yılından bu zamana kadar çok sayıda sağlık kurumu için SEO danışmanlığı hizmeti sağladım. Bu kurumların büyük bir kısmını diş klinikleri oluşturdu. Yapılan SEO çalışmalarında %97 ‘lik bir SEO başarısı elde ettim.

 

Mobil ve Lokal SEO Çözümleri
Google, yandex, bing gibi arama motorları çalışma algoritmalarını geçmiş yıllara oranla oldukça geliştirdiler ve hala yaptıkları arge çalışmaları ile geliştirmektedirler. Örneğin, bugün İstanbul ‘da “Diş Kliniği” anahtar kelimesini arayan bir kullanıcının karşısına çıkan sonuçlar ile İzmir’de aynı anahtar kelimeyi arayan kullanıcının karşısına çıkan sonuçlar aynı olmayabiliyor. Bunun yanı sıra yine mobil cihazlarda yapılan arama sorguları ile masa üstü bilgisayarlarda yapılan anahtar kelime sorgularına arama motorları farklı sonuçlar gösterebiliyor. İyi bir SEO uzmanı çalışmalarını yaparken mobil SEO ve Lokal SEO tekniklerini de içerisine dahil edebilmeli. Farklı lokasyonlarda veya farklı cihazlarda yapılan arama sonuçlarında da ilgili web sitesinin görünürlülüğünü arttırmalıdır. Müşterilerime sağladığım SEO hizmetleri lokasyon bazlı SEO ve Mobil SEO çalışmalarını da içerisinde barındırmaktadır.

 

Doğal SEO Teknikleri
Google algoritmalarına ters düşen spam SEO teknikleri ile ilgili herhangi bir işlem asla uygulamamaktayım. Yapılan çalışmaların tümü White Hat SEO (Beyaz Şapka SEO) diğer bir deyişle doğal SEO yöntemlerini içermektedir.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin