Facebook'u İşletmeniz İçin Kullanın | Ömer Akgün

Facebook’u İşletmeniz İçin Kullanın

Facebook’u işletmeniz için en efektif şekilde nasıl kullanacağınızı mı merak ediyorsunuz? Facebook üyelik butonunu açarak kendi kişisel profilinizi takipçilerinize mi açmalısınız yoksa Facebook Grupları açmak daha mı çok işinize yarar? Facebook üzerinden takipçi ağınızı nasıl genişletirsiniz? Sizin için doğru mecra Facebook mu? Facebook Sayfalar gerçekte ne kadar etkili? Tüm bu soruların cevabı için doğru adrestesiniz.

İşin özü şu ki Facebook Sayfaları haber akışında o kadar da sık karşılaşılan sayfalar değil. Facebook’un kendi yayınlamış olduğu verilere göre markalar, paylaştıkları postlar aracılığıyla standart bir hafta içerisinde takipçilerinin ortalama olarak sadece yüzde 16’sına ulaşabiliyor. Bu da tabii ki Facebook sayfalarının ne kadar etkili olduğu konusunda markaları sorgulamaya itmiyor değil.

Facebook Pazarlama Aracı

Aslına bakarsanız siz de aşağıda sunmuş olduğum sorulara cevap vererek sizin için en uygun pazarlama stratejisini ve Facebook pazarlamasının bu stratejinin neresinde yer alması gerektiğini keşfedebilirsiniz.

Birden fazla çalışanınız mı var?

Eğer öyleyse görünürlük sorunlarına aldırmaksızın bir Facebook sayfasına sahip olmanızda büyük fayda var. Kabul edelim ki her pazarlama kanalında bir görünürlük sorunu var, siz de katılmaz mısınız? Zaten hiçbir zaman müşterilerinizin ya da potansiyel ziyaretçilerinizin yüzde 100’üne hiçbir zaman erişemeyeceksiniz; bu bir gerçek. Facebook Sayfaları’nın (Facebook Pages) Facebook Grupları’nın (Facebook Groups) sunamayacağı avantajları olduğu kesin.

Her şeyden önce Facebook sayfaları markalaşmış sayfalar olarak karşımıza çıkıyor. Şirket isminizi ve logonuzu kullanarak marka bilinirliğinizi artırma fırsatı yakalıyor ve marka kişiliğinizi zaman tüneliniz üzerinden dilediğiniz gibi sergileyebiliyorsunuz. Bununla birlikte görünürlüğünüzü artırmak için marka olarak Facebook’ta aktif rol oynayarak başka sayfalara yorum ve beğeni gönderebilirsiniz. Facebook sayfanızın reklamını yapmak da bir başka opsiyon. Facebook reklamları çeşitli marka ve şirketler için popülerliğini ve verimliliğini korumaya devam ediyor. Facebook üzerinden yarışmalar düzenleyerek sayfanıza kullanıcı çekmek de mümkün. Facebook Teklifleri (Facebook Offers) de Facebook pazarlama stratejisi kapsamında pek çok markanın başvurduğu ve yalnızca Sayfa özelliği üzerinden erişilebilen pazarlama taktikleri.

Kendinizi markalaştırmak mı istiyorsunuz?

Eğer şirketinizin yüzü sizseniz veya isminizi markalaştırmak istiyorsanız kişisel profilinizdeki “Üye Ol/Katıl” butonunu açık hale getirmenizde fayda var. Kimi kesimler bir Facebook sayfası üzerinden markanızı ve logonuzu beğenmek yerine sizinle bireysel ve kişisel bir düzeyde bağlantı kurmak isteyecektir. Gizlilik konusunda da endişe etmenize gerek yok, zira postlarınızı kimin gördüğünü en ince detayına kadar kontrol etme imkanınız var.

Kendi işinizin sahibi misiniz?

Eğer bir girişimciyseniz ve kendi işletmenizi kendiniz yönetiyorsanız bir Facebook stratejisi belirlemek sizin için bir tık daha çetrefilli olabilir. Kişisel profillerden gelen gönderiler haber akışında daha fazla görünürlük aldığı için kişisel profilinde Üye Ol/Katıl butonu açık olan kişiler daha fazla üyeye ve takipçiye sahip olabiliyor. Tabii ki bu Sayfalar özelliğini tamamen rafa kaldırmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Ne de olsa kullanıcıları markanıza çekmek için yarışma düzenlemeniz ve kupon dağıtmanız gerektiği zaman öyle ya da böyle bir Facebook sayfasına ihtiyaç duyacaksınız.

Bununla birlikte Facebook yönetmeliğinde kişisel profilinizi ticari amaçla kullanmamanız gerektiğine dair hükümler olduğunu belirtmekte de fayda var. Bu nedenle bu konularda temkinli davranmanız ve markanıza gereksiz zarar oluşturacak unsurlar yaratmamanız önemli bir nokta.

Bir grup insan mı yönetiyorsunuz?

Facebook Grup Açmak

Koca bir firmayı ya da markayı yönetmek için Facebook’un Gruplar özelliğinin çok etkili bir şekilde işlediğine inandığımı söyleyemem. Öte yandan işiniz bir grup insanı belirli bir konu etrafında toplamak üzerine kurulu ise Gruplar sizin için fazlasıyla işe yarar bir nitelik taşıyor. Organik gruplar halinde bütünleşen işletmeler için Grup özelliği, kişiler arasında ağ kurmaya, müşterilere koçluk etmeye, sosyal ve akademik grupları takip etmeye ve niş gruplar oluşturmaya büyük ölçüde katkı sağlıyor.

Tabii Gruplar özelliğini kullanırken dikkat etmeniz gereken iki önemli kısım var. Gruba dahil olmak istemeyen kişileri gruba eklemediğinizden ve Grup bildirim ayarlarının nereden değiştirileceğini üyelerinize açık bir şekilde belirtmiş olduğunuzdan emin olmakta fayda var.

Eğer işletmeniz insanları organik gruplar etrafında toplamak ve ağ oluşturmak üzerine kuruluysa Facebook Grupları kesinlikle pazarlama karmanıza eklemeniz gereken bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Grup özelliğini başta iletişim kurmak, etkinlik düzenlemek ve dosya paylaşmak üzere pek çok farklı aktivite için kullanmanız mümkün. Bununla birlikte yerel bir işletme işletiyorsanız insanların işletmeniz ile ilgili haberlere ve gelişmelere erişebilmesi için de bir grup kurmanız mümkün.

Bu dört soruya cevap verdikten sonra Facebook’ta tam olarak nerede aktif rol almanız gerektiğini ve hangi iletişim kanallarını pazarlama stratejinize dahil etmeniz gerektiğini biraz daha iyi kavramış olduğunuzu düşünüyorum.

Neden Facebook?

Pekiyi hiç düşündünüz mü; dijital pazarlama stratejisi kapsamında neden Facebook’u kullanmalısınız? Az önce sunduğumuz tüm sebeplerin yanı sıra unutmamanız gereken en önemli nokta Facebook’un günümüzde en yaygın olarak kullanılan sosyal medya kanalı olduğu. Neden siz de sosyal medyanın bir numaralı pazarlama kanalından faydalanmayasınız ki?

Fazlasıyla yaygın olarak kullanılan bu sosyal medya aracının sunduğu en güzel olanaklardan bir tanesi aslında kendi kullanıcılarına pazarlama stratejilerini geliştirmek için düşük maliyetli fırsatlar sunması. Mesela herhangi bir iş sahibi hem ücretsiz olarak kendi hesabını oluşturuyor, hem de bu vesile ile markasını, ürünlerini ve hizmetlerini kolaylıkla dilediğini hedef kitleye tanıtabiliyor. Açıkçası Facebook sosyal medya pazarlama faaliyetlerini başlatmanın ideal noktası.

Kurumsal Facebook Sayfasının İncelikleri

Bildiğiniz üzere kişisel bir Facebook hesabı ile kurumsal bir hesabın arasındaki temel fark işletme hesabınızın kamuya açık bir hesap olmasıdır. Kişisel hesaplarda paylaşılanlar, tamamen hesap sahiplerinin arzusuna ve isteğine bağlı olarak görülür (veya görülmez). Söz konusu kurumsal Facebook sayfaları olduğu zaman ise durum değişir; zira bir şirket kurumsal hesabındaki içeriklerin sürekli haber akışına düşmesini sağlayarak “Beğen” butonunu tıklayacak olan kişilerin hesap sahibinden onay almalarını beklemez. Daha önce de belirtmiş olduğum gibi tabii ki her markanın gizlilik ve güvenlik ayarlarından dilediği değişikliği yapması mümkün.

Kurumsal Facebook Hesabı Nasıl Açılır?

Ücretsiz bir şekilde Facebook işletme hesabı oluşturabilmeniz için tek yapmanız gereken bu linke (http://www.facebook.com/pages/create.php) tıklayıp ilgili adımları takip etmek. Hesabınızı oluştururken sunmakta olduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili istenen tüm detayları vermekte elinizi korkak alıştırmayın. Kurulum aşamasındayken yerel işletme, dernek, enstitü veya firma gibi pek çok farklı seçenek karşınıza çıkacaktır. Doğru hedef kitleye ulaşabilmeniz için tüm seçenekleri olabildiğince doğru ve düzgün yapmış olmaya dikkat edin. Seçeceğiniz kategori, sizinle alakalı aramalar için sayfa derecesinde sizlere yardımcı olacaktır. Sonraki aşamalarda ise Facebook, size sunduğu seçeneklerle sayfanızı daha da iyi bir şekilde detaylandırmanızı, zenginleştirmenizi ve kişiselleştirmenizi isteyecektir. Tıpkı diğer seçimlerinizde olduğu gibi bu seçimlerinizde de dikkatli, itinalı ve özenli olmanızda fayda var; zira ne yaptığınızı, ne gibi ürün ve hizmetler sunduğunuzu ve insanlara sağlayacağınız potansiyel yararları açık açık dile getirmeniz sizin için sadece artı olacaktır. Bu alanlara websitenizin linkini eklemenin de güzel bir dokunuş olacağını söyleyeyim. Kişiselleştirme ve özelleştirme süreci boyunca Facebook doğal olarak sizden bir profil fotoğrafı koymanızı da isteyecektir. Bu fotoğrafın yorum yaptığınız, paylaşımda bulunduğunuz veya beğeni gönderdiğiniz durumlarda bile potansiyel müşterilerinizin ve kullanıcılarınızın karşısına çıkacağını unutmayın. Demem o ki; Facebook kurumsal sayfanız için avatar fotoğraf seçimi yaparken iki kere düşünmekte fayda var.

Oldukça kolay bir arayüzde karşınıza çıkan tüm adımları takip ettikten ve kurumsal Facebook sayfanızı açtıktan sonra ekibiniz dahilindeki kişileri kendinizi de dahil edecek şekilde hesap yöneticisi konumuna atayabilirsiniz. Yönetici, içerik editörü, moderatör, reklamveren ve istatistik analizi gibi görev dağılımları eşliğinde sizinle aynı departmanda olan kişilerin Facebook hesabınıza katkıda bulunmalarını sağlayabilirsiniz.

Takipçileriniz ile Etkileşime Geçmenin En Etkili Uygulamaları

Hedef kitleniz ve kullanıcılarınızın vakit geçirdiği yerleri belirleyerek bir an önce onlarla etkileşime geçmeniz sizin lehinize olacaktır. Sağlam bir analiz yaparak müşterilerinizin nerede, ne zaman ve ne kadar vakit geçirdiklerini zahmetsizce öğrenebilirsiniz; tek ihtiyacınız olan doğru web analiz araçlarını seçmiş olmak. Takipçileriniz ile etkileşime geçmenin en etkili yolları arasında arkadaş olmak, düzenli içerikler paylaşmak, olabildiğince aktif olmak, geri bildirim almak adına anketler düzenlemek ve süreklilik çizginizden çıkmamak yatıyor.

Sosyal medya danışmanlığı almak ve Facebook’u etkili bir pazarlama aracı olarak kullanmak için benimle iletişime geçebilirsiniz.

Teklif Al

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin