Google Çeviri Hatası

Bu yazımda web sitesi sahiplerinin sıklıkla karşılaştığı Google çeviri hatası yani Google’da bazı web sitelerinin yanında beliren “Bu sayfanın çevirisini yap” yazısının web sitelerine ne gibi olumsuz etkilerinin olduğu ve çözümü için neler yapılması gerektiğine ilişkin önemli bilgileri paylaşacağım.
Google Çeviri Hatasının Nedenleri

Çeviri hatası birden fazla sebepten kaynaklanabilmektedir. Bunu yeni sitelerde ve eski sitelerde olmak üzere 2 bölümde inceleyeceğiz;

Yeni sitelerde meydana gelen çeviri hatası site içerisindeki İngilizce kelimelerin sayısının Türkçe kelimelere oranının fazlalığı, kodlama da site dilinin Türkçe olduğunun ibaresinin kullanılmaması gibi durumlar nedeniyle görülebilmektedir. Google çeviri hatası özellikle CMS (A content management system) yapısını kullanan wordpress, drupal, magento gibi sitelerde daha yoğun olarak görülmektedir. Bunun en temel nedeni bu tarz yazılım alt yapısı kullanan sitelerin hazır tema (template) kullanıyor olmalarıdır. Kullanılan temalar yabancı firmalardan satın alındıysa bu daha büyük bir tehdit oluşturmaktadır. Hazır sistemlerde mutlaka eğer ki yabancı bir tema satın alındıysa bütün tema dosyaları güzelce düzenlenip Türkçeleştirilmelidir. Türkçeleştirme işlemi yapılmadan tema yayına alındığında google çeviri hatasına davetiye çıkartılmış olunur.

Eski sitelerde meydana gelen çeviri hatası eğer ki site içeriğinde ciddi bir değişiklik (Türkçe içerik yerine İngilizce içerik girişi) yoksa; sitenin teması değiştirilmediyse sorun alınan backlinklerden (tavsiye linkler) ‘den kaynaklanıyor demektir. Bir siteye alınan yabancı backlink sayısı Türkçe backlink sayısından daha fazlaysa bu durum google’ın “bu site Türkçe değil” diye düşünmesine neden olabilir ve bu gibi durumlarda da google çeviri hatası ile meydana gelebilir.

Google Çeviri Hatasının Siteler Üzerindeki Etkileri Nelerdir?

Çeviri hatası sitenin lokasyon bazlı aramalarda görünürlülüğünün son derece azalması anlamına gelmektedir. Bir dijital pazarlama kanalı olan Google’da görünmemek firma ve işletmelerin kazançlarında büyük azalışa sebep  olabilir. Bu nedenle Google çeviri hatası ile ilgili her zaman temkinli davranmak gerekir.

Google Çeviri Hatasının Çözümü

Google çeviri hatasından kurtulmanın adım adım çözüm yollarını aşağıda belirttim. Bu hataya maruz kalmak kolay fakat çözüm biraz zahmetlidir. Bazen yapılan işlemlere Google hızlı bir reaksiyon gösterip hemen çeviri hatasını kaldırabilmekte bazen ise bu süreç çok daha uzun sürebilmektedir.

Yapılması gerekenler:

Eğer yeni bir sitede bu problem meydana gelmişse;

1- Hazır bir tema varsa tamamen Türkçeleştirilmelidir.
2- Siteye Türkçe içerikli güncel metinler girilmelidir.
3- Sistemle birlikte gelen ayarların kontrolünün yapılıp var ise yabancı kelimeler silinmesi gerekir.
4- Yabancı dildeki URL’ler mümkün olduğunca Türkçeleştirilmelidir.
5- Webmaster Tools’a girip site lokasyonu “Türkiye” olarak seçilmelidir.
6-  Aşağıdaki kodlar siteye eklenmelidir. Bu kodlar Google botlarına site dilinin “Türkçe” olduğunu belirtmektedir.

[box style=’note’] <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=windows-1254¨>
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-9¨>
<meta http-equiv=”Content-Language” content=”tr”>[/box]

Eğer eski bir sitede bu problem meydana gelmişse;

Eski sitelerde çeviri hatası meydana geldiğinde ilk kontrol edilmesi gereken eğer yapılan farklı özel bir şeyler yoksa backlinklerin kontrolüdür. Çünkü yazının başında da belirttiğim gibi eğer bir sitedeki backlinkler Türkçe sitelerden değil de farklı sitelerden daha yoğun bir şekilde geliyorsa bu durum google’ı tabiri caizse işkillendirmektedir.

Sitedeki yabancı backlink sayısını geçecek kadar periyodik olarak güncel backlink alımı yapılması gerekir. Bunu yaparken de tabiî ki google algoritmalarını göz önünde bulundurarak ilerlemelisiniz. Aksi takdirde google’ın tokadı biraz sert olabilir.

Konuyla ilgili sorularınız olursa yorum kısmından ilettiğiniz takdirde en kısa süre içerisinde cevaplamaya çalışırım.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin