Google Reklamlarında En Etkili Teknikler

Konu Google reklamları olduğu zaman dijital pazarlama sektöründe beni en çok şaşırtan şey, insanların ufak tefek detaylara takılıp sürecin en temel gerekliliklerini atlıyor olması. Aslında bu sadece Google Adwords reklamları için değil, hayatın kendisi için de geçerli, ne dersiniz?

Google Reklamlarında En Etkili Teknikler

Sektör ile ilgili, özellikle de Google reklamları ile ilgili sektörde ilginç bir dinamik hakim. Dijital pazarlama, SEO ve SEM ajansları çoğu zaman müşterilerinden telefonlar alır ve Google’ın yapmış olduğu en son güncelleme hakkında sorular sorarlar. Onların gözünde tek yapmaları gereken Google’ın en yeni güncellemesi olan ve Kalite Puanı denkleminin bir faktörü haline gelen X bir özelliği optimize etmektir. Ancak söz konusu ajanslar müşterinin istediği güncellemeyi yapmak üzere ilgili Adwords hesabını açtığında en temel Adwords optimizasyon tekniklerinin bile atlanmış olduğu ile karşı karşıya kalabilmekte.

İşte ben de size bu noktada dijital pazarlama ile uğraşan istisnasız herkesin Google reklamları hakkında bilmesi gereken temel optimizasyon tekniklerinden bahsedeceğim.

Anahtar Kelimeleri Kendi Reklam Gruplarına Taşıyın

Arama motoru pazarlamasının, yani Google AdWords reklamlarının en güçlü yönlerinden bir tanesi tüketiciler ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili arama yaparken onları hedefleyebiliyor olmanız. Tüketiciler aramalarının hedefini değiştirirken sizler de Google reklam metinlerinizi ona göre değiştirebiliyorsunuz.

Google reklamları almak aslında sokak afişleri asmaya benzer, katılır mısınız? Tüketicinin bir caddeden aşağı yürüdüğünü hayal edin: Susadığında ona meşrubat reklamı gösterebilir, acıktığında kebapçı restoranınıza yönlendirebilir, alışveriş yapmak istediğinde ise en güncel kot pantolon indirimlerini sunabilirsiniz. Google reklamlarının başarısının temelinde aslında bu basit mantık yatıyor. Tüketiciler aktif olarak ürününüzü veya hizmetinizi arıyor ve sizin de reklam metninizi uyumlaştırarak bu özellikten avantaj sağlamanız gerekiyor.

Nihai Sonucunuz Çoğu Zaman Başlangıç Noktanızdan Çok Farklıdır

En başta inşa ettiğiniz AdWords kampanyanız ilk etapta optimize olmaktan çok uzaktır. CTR oranları, maliyetler, tıklamalar ve dönüşümler başta olmak üzere anahtar kelime verileri elinize geçmeye başladıkça Google reklamlarınızda var olan kampanyalarınızı ve kampanya metinlerinizi geliştirmek adına kararlar vermek durumunda kalırsınız.

Reklam grubu başına tek anahtar kelime yaklaşımını benimsemediğiniz sürece aynı reklam grubuna farklı anahtar kelimeler serpiştirmeniz önemlidir. Anahtar kelimelerinizi başka gruplar arasında dağıtmanız ve çeşitlendirmeniz Google reklamları açısından sahip olabileceğiniz en büyük rekabet avantajlarından bir tanesidir. Bu reklam gruplarına spesifik reklam metinleri yazmak ise rakiplerinizin arasından bir adım daha sıyrılmanıza yol açar. Bir anahtar kelime ne kadar önemsizse rakiplerinizin Dynamic Keyword Insertion isimli otomatik başlık üretici aracı kullanıyor olma ihtimalleri o kadar fazla. Başka bir deyişle hepiniz aynı başlığa sahipsiniz. Daha spesifik bir reklam metni yazdığınız anda kendinizi farkettirmeye başlarsınız.

Var Olan Anahtar Kelime Listenizi Genişletin

Anahtar kelime dağarcığınızı genişletmenizin aslında çok kolay iki yolu var: Long-tail anahtar kelimeler ve short-tail anahtar kelimeler.

Long-tail dediğimiz zaman var olan kelimelerinize alternatif ifadeler eklemekten bahsediyoruz. Çoğu reklamcının doğal olarak AdWords sürecine girdikten sonra kafasına takılan ilk soru, “Google reklamları ne kadar kazandırıyor?” oluyor. Hemen bu soruyu cevaplayabilirim: Bu yöntemle hem reklamlarınızı daha iyi hedefleyebilir, hem teklif operasyonlarınızda daha derine inebilir, hem de ROI’nizi (Return-on-Investment) artırabilirsiniz.

Hemen ardından bunu bir örnekle pekiştireyim: “Nike erkek ayakkabılar” yerine “En iyi Nike erkek ayakkabılar”.

Short-tail anahtar kelimelerde ise bir anahtar kelimeye ekstra ifadeler, ekler ya da sıfatlar eklemek yerine onları daha spesifik ve daha özelleştirilmiş hale getiriyorsunuz. Başka bir deyişle onları “azaltarak” aranmasını artırıyorsunuz demek mümkün.

Yine hemen örneklendirecek olursak: “Nike erkek ayakkabılar” yerine “Nike ayakkabılar”. İşte bu kadar basit!

Tabii buradaki anahtar kelime dengesini de çok iyi kurmanız gerekiyor. Google reklam verme söz konusu olduğunda her durumda ve alanda “Nike ayakkabılar” yerine “Nike” ya da “Ayakkabılar” gibi anahtar kelimeler seçmenize gerek olmayabilir. Bu durum uyguladığınız kampanyaya ve tabii ki söz konusu anahtar kelimeye göre değişkenlik gösterebilir.

Anahtar Kelime Performansınızı Artırmak İçin Reklamlarınızı Test Edin.

Google reklamı vermek konusunda benim gözümde yapılan en büyük hata bence reklamların ve reklam metinlerinin test edilmeden ya da ayrıştırılmadan yayına alınıyor olması. Her ne kadar bunu ayda birkaç kere yapmak göz korkutucu ve uğraştırıcı olsa da, en azından ayda bir kere bile olsa Google reklamlarınızı teste sokmak sizin için faydalı olacaktır.

Google Adwords Reklamları

Düzenli sıklıklarla yeni reklam metinleri ürettiğinizden emin olabilmek için takip edebileceğiniz birkaç adım var:

  • Ayda en az 2 kere top yüzde 20 reklam grubunuz için yeni reklamlar yazın.
  • Top yüzde 20 reklam grubunuzdaki en etkili reklam yapısını her ay diğer reklam gruplarınızda kullanın. Neden mi yüzde 20 diyorum? Tabii ki o meşhur 80/20 kuralı yüzünden.

Reklam Çizelgenizi Düzenlemeyi İhmal Etmeyin.

Çoğu Google AdWords kampanyası ROI’yi artırmak üzere tasarlanmış bir reklam çizelgesi ile hazırlanıyor demek yanlış olmaz. Ufak tefek teklif değişikliklerinden kampanyayı belirli günlerde yayınlamaya kadar reklam çizelgesi yaratmak oldukça faydalı bir süreç olarak karşımıza çıkıyor.

Bir diğer yandan daha önce de bahsettiğim gibi ilk izlenimleriniz ve tahminleriniz ile incelemeye başladığınız veri her zaman tutmayabilir. Aradığınız ROI değerlerine ulaşmak için reklam çizelgenizi ve zamanlamalarınızı ara sıra değiştirmeniz de gerekebilir.

Reklam çizelgenizin doğru çalıştığına emin olabilmek için var olan reklam çizelgenize erişmeniz ve onu incelemeniz yeterli. Bu şekilde reklam çizelgenizin belli başlı zaman dilimleri içerisinde nasıl performans gösterdiğini çok daha iyi gözlemleyebileceksiniz.

Rutin Anahtar Kelime Teklif Yönetimi/Optimizasyonu Gerçekleştirin.

Tekliflerinizi yönetirken temelde bir açık artırma yönetiyor olduğunuzu unutmayın. Rakipleriniz tekliflerini değiştirdikçe ya da sizin ROI’niz değiştikçe ona göre hamleler yapmanız ve tekliflerinizi optimal düzeylerde tutuyor olmanız gerekiyor.

Teklif verme aynı zamanda Google AdWords reklamları yönetiminin belki de en bireysel çalışmalarından bir tanesi. Bazı Google reklamları söz konusu olduğunda her satıştan biraz kaybetmeyi göze alarak daha fazla insana ulaşmayı tercih edebilirsiniz; özellikle diğer ihtimal tam tersi olduğu zaman.

Tekliflerinizi yönetirken özellikle ROI’nizi ve planlarınızı hesaba kattığınız sürece Google reklamlarınızın performansı konusunda endişe etmenize gerek kalmayacaktır. Önemli olan rakipleriniz tekliflerini mükemmelleştirirken kenarda durmak yerine elinizde var olan metriklerden en iyisini çıkartabiliyor olmanızdır.

Sizinle Google AdWords reklam tekliflerinizi optimize etmek için birkaç taktik daha paylaşacağım:

  • İlk üçte kalmak için elinizden gelenin fazlasını yapmaya çalışın; çünkü oradaki CTR ve tıklanma hacimleri gerçekten çok daha yüksek.
  • İstisnasız her anahtar kelime sizin için karlı olmayabilir. Bazıları kötü performans gösterirken bazıları size kazandıran kelimeler olma özelliğini taşıyabilir. Önemli olan her birinin size bir noktada fayda sağlayabilecek olduğunu bilmenizdir.
  • Yüksek ROI hedefleyip düşük bir pozisyonda olduğunuz zaman daha yüksek teklif verin.
  • Daha düşük bir ROI hedeflediğinizde daha düşük teklifler verebilirsiniz.

Yavaş ve İstikrarlı Olman Google Reklamları Yarışını Kazandırır.

Kapsamlı bir görev ile karşı karşıya olduğunuz zaman içinizde doğan ilk içgüdü tabii ki onu ertelemek olur. Azar azar da olsa bir şeyler yapmak yerine hiçbir şey yapmadığınız için de eninde sonunda daha fazla zarar vermiş oluyorsunuz. Bunu size bir hayat tavsiyesi olarak verdiğimi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Aslında Adwords’ten ve Google reklamlarından bahsediyorum. AdWords kampanyalarınızı optimize etmek ve denetlemek için az bile olsa belirli vakitler harcamanız şart. Eğer bunu yapmazsanız reklamlarınızın verimliliğini kaybetmesini ve rakiplerinizin sizden çok daha yüksek ROI oranlarına ulaşmasını izlemeye hazırlıklı olmalısınız.

AdWords hesaplarınızda ve Google reklamlarınızda başarıya ulaşmak aslında uzay bilimi değil, ancak oldukça zor bir süreç olduğu ve yüksek oranda çalışma ve deneyim gerektirdiği de ortada. Bu yüzden de AdWords yönetimi konusunda ustalaşmak, verimli sonuçlar elde etmek ve eninde sonunda karlılığa geçmek için bahsetmiş olduğum teknikleri kullanmanın yanı sıra bolca efor sarfetmeniz ve çok çalışmanız gerekmekte.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin