Instagram İşletme Hesabı Hakkında Herşey | Ömer Akgün

Instagram İşletme Hesabı Hakkında Herşey

Instagram’ın bir mobil fotoğraf paylaşım uygulaması ve bir sosyal medya ağı olduğunu hali hazırda bildiğinizi varsayıyorum. Instagram işletme hesabı ile ilgili bilmeniz gerekenlerin derinine inmeden önce, kısaca Instagram’ın geçmişinden bahsetmek istiyorum. Instagram 2010 yılında Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kuruldu ve 2012 yılında Facebook tarafından tam 1 milyar dolara satın alındı. Instagram’ın paylaştığı son verilere göre sosyal platformun an itibariyle 300 milyon günlük aktif kullanıcısı ve 500 milyon aylık kullanıcısı var.

Instagram doğası gereği fotoğraf ve video temelli işliyor; kullanıcılar da post ettikleri görselleri editleyebiliyor, kısa videolar yaratabiliyor, Instagram hikayeleri paylaşabiliyor, hatta ve hatta canlı video yayını bile yapabiliyorlar.

Instagram Nasıl Çalışır?

İşletmeniz için Instagram maceranıza başlamadan önce tabii ki bir Instagram hesabı açmanız gerekiyor. Instagram çoğunlukla mobil olarak kullanılan bir uygulama, bu nedenle de uygulamayı Apple Uygulama Mağazası ya da Google Play Mağazası üzerinden ücretsiz olarak indirmeniz gerekiyor.

Instagram Nasıl Çalışır?Hesap açabilmek için Instagram hesabınızı Facebook hesabınız ile bağdaştırabileceğiniz gibi bir e-posta adresi kullanarak sıfırdan bir hesap açmanız da mümkün. Tabii Facebook ile Instagram’a kayıt olmanın avantajı doldurulması gereken tüm bilgileri arayüzün sizin adınıza otomatik olarak doldurabiliyor olması. İsminiz ve profil resminiz Facebook’taki hesabınız üzerinden gelecektir, ancak bir kullanıcı adı ve bir parola belirlemek yine size bırakılıyor.

Eğer bir Instagram işletme hesabı açmayı planlıyorsanız profilinizi ve hesabınızı işletme hesabına dönüştürmeniz gerekecektir. Bunu yaptığınız takdirde işletmeniz ile ilgili analitik değerlere ve ölçümlemelere erişim sahibi olacaksınız. Bunu yapabilmek için Instagram hesabınızı Facebook’taki işletme hesabınıza bağlamanız ve Ayarlar kısmından “İşletme Hesabına Geç” seçeneğini tıklamanız gerekir.

Instagram hesabınızı açtıktan sonra Profil sekmesini ziyaret edip profilinizi editleyebilir, isminizi değiştirebilir, websitenizin adresini yazabilir ve kısa bir açıklama metni ekleyebilirsiniz. Bu açıklama metninin 150 karakter ile sınırlı olduğunu belirteyim.

Uygulama ayarlarında değişiklik yapmak için arayüzün sağ üst köşesinde Ayarlar ikonunu göreceksiniz. Buradan aynı zamanda beğendiğiniz postları görebilir, takip edecek kişi ve hesaplar bulabilir, hesabınızın kilitli ya da açık olmasını sağlayabilir, Instagram’dan destek alabilir ve arama geçmişinizi temizleyebilirsiniz.

Uygulama İçin Navigasyon

Instagram uygulamasında navigasyon sağlamak ve yönünüzü bulmak oldukça basit. Uygulamayı açtığınız anda karşınıza anasayfa çıkacaktır. Burada takip ettiğiniz kullanıcıların sonu gelmeyen post akışı ve ilgi alanlarınıza göre sponsorlu reklam içerikleri ile karşılaşacaksınız. Bu akışta aynı zamanda kendi paylaşmış olduğunuz postları da görmeniz mümkün.

Uygulamanın en alt kısmında anasayfa sekmesi, arama sekmesi, fotoğraf çekmenizi ve fotoğraf yüklemenizi sağlayan kamera sekmesi, beğenileri gösteren beğeni sekmesi ve profil sekmesi bulunmaktadır. Arama sekmesi özellikle işletme için Instagram kullananlar için oldukça faydalı bir fonksiyondur; zira buradan takip edebileceğiniz yeni kullanıcılar bulabilir, Instagram’da nelerin popüler olduğunu araştırabilir ve belirli konular üzerinden arama yapabilirsiniz.

Instagram’da İçerik Nasıl Oluşturulur?

Instagram kolay arayüzü ve pratik kullanımı ile size fotoğraf ve video yükleme olanağı sunarak markanızı geniş kitlelelere duyurma olanağı sağlıyor.

Instagram akışınıza yeni bir fotoğraf eklemek için tek yapmanız gereken kamera sekmesine tıklayarak telefon kameranıza erişmek. O anda bir fotoğraf veya video çekip yükleyebileceğiniz gibi hali hazırda telefonunuzda bulunan fotoğraflardan da birini seçerek yükleyebilirsiniz. Sonraki adıma tıkladığınızda karşınızda birden fazla seçeneğin olduğu bir ekran çıkacaktır. Burada Instagram filtreleri kullanarak görselinizi editleyebilir, renkleri ile oynayabilir, fotoğrafın sıcaklığını ve gölgelerini ayarlayabilir ve görselinize bir açıklama ekleyebilirsiniz. Görselinize eklediğiniz açıklamanın da kendi içinde büyük önemi olduğunu vurgulamak isterim. Açıklama kısmında kullanacağınız hashtag’leri aslında SEO süreçlerinde anahtar kelimeler olarak düşünebilirsiniz. Özellikle ürün veya hizmet temelli bir post çıktığınız zaman kullanacağınız hashtag’lerin o ürünü veya hizmeti çok iyi anlatıyor olması gerekiyor. Bununla birlikte hashtag için seçtiğiniz kelimelerin Instagram özelinde de belirli bir aranma hacmi olması gerekiyor ki kullanıcılar bu hashtag ile arama yaptıklarında sizin ürününüzü veya hizmetinizi bulabilsin. Bunu anlayabilmek için yapmanız gereken tek şey, hashtag olarak kullanmak istediğiniz sözcüğün ilk üç harfini yazıp, uygulamanın kelimenin kaç kere kullandığını size sunmasını beklemek. Hashtag kullanımı ile ilgili yazımın ilerleyen kısımlarında sizinle daha detaylı bilgi paylaşacağım.

Instagram'da İçerik Nasıl Oluşturulur?

Fotoğrafınızı eklemeyi tamamlamadan önce coğrafi lokasyon eklemek de postunuzun görünürlüğünü ve verimliliğini etkileyen diğer önemli faktörlerden. Postunuzu aynı zamanda Instagram hesabınızın bağlı olduğu diğer sosyal medya hesaplarında da (Facebook, Twitter, LinkedIn) paylaşmanız mümkün.

Bu noktada özellikle vurgulamak istediğim bir nokta var. Postlarınızı yayınladıktan sonra onları yorum almaya kapatma imkanınız bulunuyor. Uygulamanın Gelişmiş Seçenekler bölümünde bu opsiyon ile karşılaşmanız mümkün. Ancak belirtmek isterim ki Instagram postlarından elde edeceğiniz en kıymetli geri dönüş kullanıcı yorumları olacaktır. Instagram üzerinden elde edeceğiniz kullanıcı geri bildirimleri, ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili ham, işlenmemiş ve yüzde yüz dürüst geri bildirimler oluyor. Bu bildirimleri avantaja çevirip lehinize kullanmak ve yeni müşteriler kazanmak tamamen sizin elinizde.

Son olarak eklemiş olduğunuz fotoğrafınızda herhangi bir değişiklik yapmak istediğiniz takdirde fotoğrafın sağ üst kısmında bulunan üç noktaya tıklayarak fotoğrafın açıklamasını ya da lokasyonunu editleyebilirsiniz. Bu seçenek üzerinden fotoğrafın kendisini editlemeniz ise maalesef mümkün değil. Olur da paylaştığınız fotoğrafı silmeye karar verirseniz yine bu bölümden Sil butonunu kullanabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri Ne İşe Yarar?

Instagram Hikayeleri Ne İşe Yarar?
2016 yılının başında hayatımıza Snapchat ile giren “kaybolan içerik” furyası, Instagram’da yepyeni bir boyut kazanarak Snapchat’in bile pabucunu dama atmış görünüyor. Anasayfanın üst kısmında takip ettiğiniz insanların profil fotoğraflarını içeren yatay bir bar ile karşılaşacaksınız. Kişileriniz burada 24 saat sonra kaybolacak olan hikayeler paylaşarak anlık olarak post çıkabiliyorlar. Kendi fotoğrafınızın üzerine tıkladığınız zaman siz de canlı video, video ya da fotoğraf olmak üzere çeşitli hikayeler paylaşma imkanına sahip oluyorsunuz. Bununla birlikte son dönemde oldukça popüler olan ve Instagram’ın bir uzantısı olan Boomerang kullanarak hareketli bir GIF oluşturmanız da mümkün. Fotoğraflarınızın ve videolarınızın üzerine resimler çizebilmeniz, emoji ekleyebilmeniz, lokasyon ve saat ekleyebilmez gibi seçenekler de işin cabası.

Diğer Instagram Kullanıcıları ile Nasıl Etkileşime Geçebilirim?

Instagram üzerinden diğer kullanıcılar ile etkileşime geçmek, farklı marka ve kuruluşlara atıfta bulunmak, takipçilerinize seslenmek ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz birden fazla yöntem var.

Beğenme: Diğer kullanıcılarla bağlantı kurmanın belki de en basit ve en naif yolu beğenmektir. Özellikle içinde bulunduğunuz sektörün özelinde paylaşım yapan kullanıcıları bularak postlarını beğenmeniz kullanıcıların ilgisini çekecek ve onları profilinizi ziyaret etmeye teşvik edecektir.

Yorum yapma: Kullanıcılarınızın fotoğraflarına yorum yapabileceğiniz gibi sizin fotoğraflarınıza ya da videolarınıza yorum yapan kullanıcılara cevap vermeniz mümkün. Eğer ürününüzü beğendiğine dair pozitif bir yorumda bulunan bir kullanıcı ile karşılaşırsanız ona teşekkür etmeyi ihmal etmeyin. Ürününüz ile ilgili şikayette bulunan bir kullanıcı ile karşı karşıya kaldığınızda kendisinden sizinle doğrudan mesaj ile iletişime geçmesini istemek ve sorununu efektif bir biçimde çözmeye çalışmak izleyebileceğiniz en verimli yollardan birisi olur. Bu vesile ile kullanıcılar Instagram hesabınızda aktif olduğunuzu ve onların sorunlarına kulak verdiğinizi anlayacaktır.

Etiketleme: Tıpkı Facebook’ta arkadaşlarınızı etiketleyebildiğiniz gibi Instagram’da da aynı şekilde takipçilerinizi etiketleyebiliyor ve işaretleyebiliyorsunuz. Herhangi bir marka veya ünlü bir sima ile bir çalışma yaptığınızda bu çalışmayı Instagram’da paylaşmak ve gönderide o markayı ya da kişiyi etiketlemek, marka bilinirliği ve prestiji açısından oldukça faydalı bir taktik olarak karşılanıyor.

Instagram Hashtag’leri

Hashtag kavramına daha detaylı değineceğimden bahsetmiştim. Bildiğiniz gibi hashtag kullanımı kullanıcıların ve potansiyel müşterilerin sizi platform üzerinde bulabilmelerinin en efektif yollardan bir tanesidir. Hashtag’ler ile ilgili öncelikli olarak bilmeniz gereken kural, sayı ve harf içerebildiği halde sembol içeremeyecekleridir. Hashtag’lerinizi hazırlarken her şeyden önce bu kurala dikkat etmeniz gerekmektedir; aksi halde görsel açıklamanız hiçbir işe yaramaz.

Kullanıcılar hem hashtag araması yapabildiği, hem de hashtag üzerine tıklayarak fotoğrafları görüntüleyebildiği için dikkat çekmek için ilgili hashtag’ler kullanmak çok etkili bir yöntem haline geliyor. Tabii hashtag ile işleyen bir diğer platform Twitter’da olduğu gibi burada da markanız ve ürününüz ile ilgili doğru hashtag’leri kullanıyor olmanız ve aşırıya kaçmamanız çok mühim.

#nofilter, #selfie #tbt veya #instadaily gibi hashtag’ler ilk bakışta platform üzerindeki en popüler hashtag’ler olarak görünebilir, ancak onları kullanmadan önce markanıza gerçekten hitap edip etmediğini kontrol etmenizde fayda var. Herhangi bir post çıkmadan önce sektörünüzdeki diğer köklü marka ve şirketlerin post paylaşırken hangi hashtag’leri kullandıklarına göz atmakta fayda var.

Instagram Reklamları

Tıpkı diğer sosyal medya kanallarında olduğu gibi işletmeler Instagram üzerinden de reklam yapabiliyorlar. Instagram reklamlarının temelde üç farklı çeşidi olduğunu söylemek mümkün.

Instagram Reklamları

Fotoğraf reklamları: Bu fotoğraflar standart Instagram fotoğraflarına benzer ancak fotoğrafın üstünde bir Sponsorlu etiketi bulunur. Görselin altında bulunan Daha Fazla Bilgi sekmesine tıklayarak markanın websitesine gitme fırsatınız doğar.

Video reklamları: Tıpkı fotoğraf reklamlarında olduğu gibi video reklamlarında da Sponsorlu etiketi bulunur ve marka ile ilgili daha zengin bir içerik sunma fırsatı sağlar.

Karusel (Carousel) Reklamlar: Bu reklam türünü bir fotoğraf albümü olarak düşünebilirsiniz. Özellikle bir e-ticaret firması işletiyorsanız ürünlerinizi bu tip reklamlar eşliğinde Instagram’da listelemek ve ürün sayfalarına linkler vermek çok etkili bir yöntem olacaktır.

İşletmeniz İçin Kullanabileceğiniz Instagram Stratejileri

Eğer Instagram’ı işletmeniz için tam olarak nasıl kullanmanız gerektiğini kestiremiyorsanız size aşağıda önereceğim birkaç taktiği deneyerek nasıl sonuçlar alacağınızı gözlemleyebilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yapın: Eğer ürün satıyorsanız havalı, en çok satan ve en popüler ürünlerinizin fotoğraflarını çekerek bir tanıtım postu yaratın. Eğer bir hizmet işletmeniz varsa işletmenizin fotoğraflarını çekerek kullanıcıların ona daha kolay erişebilmesi için adres ve iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz.

Kamera arkasına gidin: Ürünlerinizin üretilirken ya da hizmetlerinizin verilirkenki görüntülerini çekerek takipçilerinize “kamera arkası” hissiyatı vererek onlarla daha samimi bir bağ kurma yoluna gidin. Bu yolla yalnızca Instagram hesabınızda ilginç içerik paylaşmış olmakla kalmaz, aynı zamanda takipçilerinize arka planda nelerin döndüğünü şeffaf bir şekilde göstermiş olursunuz.

Çalışanlarınızı dahil edin: Özellikle son dönemlerde e-ticaret firmaları tarafından sıklıkla tercih edilen bu strateji, kullanıcı ve marka arasında duygusal bir bağ oluşmasına yardımcı olan yegane taktiklerden bir tanesi. Ekip çalışanlarınızın iş yerinde eğlenirken bir fotoğrafını paylaşmak güvenilirlik hanenize artı bir sayı ekler, benden söylemesi.

Müşterilerden fotoğraf paylaşmalarını isteyin: Akıllıca bir hashtag üzerinden takipçilerinizden fotoğraflarını paylaşmalarını istemek ve en etkili paylaşımı yapanı ödüllendirmek Instagram pazarlama taktikleri arasında en etkili stratejilerden.

Sadece Instagram’a özel indirimler ve promosyonlar yaratın: Instagram takipçilerinize onların özel olduğunu hissettirecek özel indirim ve promosyonlar hazırlayarak sadık bir takipçi kitlesi yaratmanız mümkün.

Instagram İşletme Hesabının Püf Noktaları

İşletmeniz için Instagram hesabınızdan daha fazlasını alabilmek için bu püf noktaları es geçmeyin derim.

Instagram post açıklamalarında link vermek işe yaramıyor: Kullanıcıları websitenize götürecek çalışan bir linki kullanabileceğiniz tek yer profiliniz. Linkler fotoğraf açıklamalarında veya yorumlarda çalışmıyor, bu nedenle de eğer kişileri doğrudan websitesine yöneltmek isterseniz profil biyografinizdeki default linki değiştirmeli ve fotoğrafların açıklama metninde linkin nerede bulunabileceğini açıklamalısınız.

Postlarınızın markanız ile birebir uyuştuğundan emin olun: Ziyadesiyle popüler olduklarından dolayı yemek, moda ve hayvan fotoğrafları paylaşmak cezbedici gelebilir, ancak işletmeniz ile uzaktan yakından ilgili yoksa takipçilerinizin kafasını karıştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

Instagram postlarınızı websitenizde de kullanın: Instagramın masaüstü versiyonunu kullanarak kurumsal websitenize eklemek üzere embed (gömülü) kodlar bulabilirsiniz. Bu kodlardan faydalanarak rağbet gören postlarınızı websitenizde sergilemeniz mümkün.

Kullanıcı yorumlarına cevap verin: Bundan daha önce de bahsettim ve sanırım burada tekrar vurguluyor olmam ne kadar önemli olduğunun bir kanıtı. Bunun potansiyel müşterileriniz ile iletişim ve etkileşim kurabileceğiniz altın değerinde bir fırsat olduğunu asla unutmayın.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları için profesyonel destek almak ister misiniz?

Teklif Al

9 Yorum