İşletmeler İçin Lokal (Yerel) SEO Çalışmaları | Ömer Akgün

İşletmeler İçin Lokal (Yerel) SEO Çalışmaları

İşletmenizin ve markanızın potansiyel müşterilere görünür olduğundan emin misiniz? Eğer yerel bir işletmeyseniz ve henüz lokal SEO ya da diğer adıyla yerel SEO çalışmalarınızı oturtmadıysanız, o potansiyel müşteri masaüstü ya da mobil üzerinden arama yaptığında onu kaçırıyorsunuz demektir. İşin aslına bakarsanız bölgesel SEO çalışması at ile deve değil; sağlam atılması gereken bir dizi adımdan ibaret. İşletmeler için lokal SEO nedir ve nasıl yapılır, birlikte bakalım.

Lokal SEO Nedir?

Tüketicilerin bulunduğunuz bölgede yaptığınız işi yapan birilerini online olarak aradıklarında sizi de gördüğüne emin misiniz? Lokal ya da yerel SEO, lokasyon bazlı kullanıcıların anlık olarak yaptığı arama sonuçlarında sizin de ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza yardımcı olan çalışmalar bütünüdür. Özellikle sesli arama ve kişisel asistanlar gibi teknolojilerin de hayatımıza daha fazla dahil olmaya başlamasıyla birlikte tüketiciler, gitgide kendilerine yakın olan işletme ve mağazaları aramaya meyilli hale gelmiş durumda. Bu yüzden de işletmelerin dijital pazarlama stratejileri çerçevesine lokasyon bazlı SEO çalışmalarını dahil etmeleri ve bu aramalarda üst sıraya çıkmaya çalışmaları gerekiyor.

Lokal SEO’nun geleneksel SEO çalışmaları ile pek çok ortak yönü var; ancak bazı yönleriyle de büyük abisinden tamamen ayrışıyor. Yerel SEO ve geleneksel SEO çalışmaları arasındaki en büyük fark, müşterileri hedefleme şeklinizdir. Örneğin lokal SEO çalışması yaparken anahtar kelimelerinize hedefleme yaparken her daim coğrafik faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Neden mi? Çünkü arama yapan kişiye olan mesafe, en temel yerel SEO faktörleri arasında.

Yerel SEO Nasıl Yapılır?

Yapmanız gereken yerel SEO çalışmalarını daha iyi anlayabilmeniz için bir check-list kıvamında ilerleyeceğiz ve bahsettiğimiz o “sağlam adımların” her birini düzgünce attığımızdan emin olup bir sonraki adıma geçmeye hak kazanacağız.

  • Lokasyon stratejinizi belirleyin: Bu ne mi demek? Medikal ya da legal sektörler olmak üzere birden fazla lokasyona hitap eden sektörlerin çok daha karmaşık ve farklı SEO stratejileri vardır. Tek lokasyon ile çalışan işletmeler için ise bu geçerli değil; kendileri çok daha basit ve kısa yoldan optimize bir yerel SEO çalışması yapabilirler.
  • Websitenizde İletişim, Hakkında ve Ana Sayfa olmak üzere üç ana elementin var olduğuna emin olun. Kullanıcı sitenize girdiğinde adresinizi, tam olarak lokasyonunuzu ve hangi hizmetleri sağlayıp hangilerini sağlayamadığınızı net bir şekilde anlayabilmeli.
  • İletişim sayfanızda her bir dükkanınız için tam isim, açık adres ve telefon bilgisi bulundurun.
  • 10’dan daha az lokasyona sahip işletmeler, adreslerin tamamını sitenin footer bölümünde yayınlayabilir.
  • Eğer gizlilik sebeplerinden dolayı adreslerinizin tamamını site üzerinde yayınlamak istemiyorsanız, yayınlamayın. Onun yerine kullandığınız tüm telefon numaralarını eklediğinize ve bu numaraların her daim ulaşılabilir olduğuna emin olun.
  • Telefon numaralarının mobil cihazlar üzerinde tıklanabilir olmasını sağlayın. Bu şekilde mobil üzerinden hizmet veya ürünlerinizle ilgili arama yapan kişiler, bu telefon numaraları ile karşılaştığında doğrudan aynı cihaz üzerinden arama yapabilecek.
  • İletişim sayfasına bir Google Haritalar görüntüsü eklemeyi ihmal etmeyin. Potansiyel müşteriler bu vesileyle yerel işletmenizi çok daha net ve açık bir şekilde tespit edebilirler.
  • Google’ın yerel işletmenizi daha kolay tanımlayabilmesi için Schema yapılı data mark-up kullanın.
  • Google My Business sayfanızı güncel ve doğru bilgilerle doldurarak websitenizi doğrulayın.
Lokal (Yerel) SEO ile ilgili profesyonel destek almak ister misiniz?

Teklif İste

Lokal SEO’da İçerik Nasıl Olmalıdır?

Yüksek kaliteli içeriklerin link çektiğini hali hazırda biliyoruz. Bu yüzdendir ki sizin de yerel bir işletme olarak yerel bir içerik stratejisi belirlemeniz gerekiyor. Yapılan bir araştırmaya göre bir işletmenin websitesi organik aramalarda iyi sıralama elde ediyorsa Google My Business üzerinde de iyi performans gösterme olasılığı artıyor. Bununla birlikte alakalı ve yüksek otoriteli backlink’ler, söz konusu lokal arama sonuçları olduğu zaman en önemli sıralama faktörleri olarak karşımıza çıkıyor.

Yerel SEO stratejinizi oluştururken erişilebilir bir içerik stratejisi yaratıyor olmanız önemli. Bununla birlikte title etiketlerinizi ve meta açıklamalarınızı yerelleşmiş anahtar kelimelerle optimize etmek de elzem bir strateji. Söz konusu statik metinleriniz ve içerikleriniz olduğu zaman ise onları yerel anahtar kelimelerin semantik versiyonları ile optimize etmeniz gerekiyor. Örneğin eğer işletmeniz İstanbul’da gayrimenkul satıyorsa, evler hakkında bilgi aktaran içeriklerin yanı sıra aynı zamanda İstanbul’da bulunan bu evlerin etrafında ne yapılabileceği ile ilgili de içerik üretebilirsiniz. Özgün, zengin, bol görselli ve videolu içerikler paylaşmanız gerektiğini herhangi hatırlatmama gerek yok! Son olarak tıpkı her SEO çalışmasında olduğu gibi duplike içerikten kaçınmanız, mevsimsel trendleri yakalamak için Google Trends kullanmanız ve kullanıcı tarafından üretilen içerikleri değerlendirmeniz, bu strateji çerçevesinde önemli olan diğer faktörler. Şimdi gelin tüm bu faktörlere daha yakından, detaylıca bakalım.

Yerel SEO’nun Olmazsa Olmazları Nelerdir?

Yerel SEO Checklist (Kontrol Listesi)

  1. Anahtar Kelime Araştırması

İçerikle başladık ama tabii ki yerel SEO sadece bundan ibaret değil. İşinin ehli bir SEO danışmanı, yerel SEO çalışmalarınızı yürütürken her şeyden önce anahtar kelime çalışması ile başlamanız gerektiğini size söyleyecektir. Anahtar kelime araştırması, her başarılı SEO kampanyası için kritik bir faktör olduğu gibi yerel SEO çalışmaları için de oldukça önemlidir. Eğer yerel bir işletmeyseniz Google lokal arama sonuçlarında kullanılmak üzere herhangi bir anahtar kelimeyi anında lokasyon bazlı bir versiyona değiştirebilirsiniz: İstanbul emlakçıları gibi.

Pekiyi lokal SEO çalışmalarınızı yürütürken anahtar kelime araştırmanızı nasıl yapmalısınız? Tabii ki her şeyden önce kendinizi potansiyel tüketicinin yerine koyarak. Bir beyin fırtınası gerçekleştirerek müşterilerinizin sizin gibi bir işletmeyi bulabilmeleri için ne tür aramalar yapacağının listesini çıkartın. Bu listeyi olduğu gibi alıp Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracından geçirin ve yeni, ilgili anahtar kelimelere ulaşarak seçeneklerinizi çoğaltın. Bundan sonrasında ise önemli olan, seçtiğiniz anahtar kelimeleri etkili ve verimli bir biçimde kullanabilmek.

  1. Meta Değerler

SEO dünyasında daha çok “title tag” olarak bildiğimiz başlık etiketleri, konu yerel SEO’ya geldiğinde içerisinde anahtar kelime olarak lokasyonu barındırdığı zaman değerlenir. 55 karakterin altında, marka, hizmet ve lokasyon anahtar kelimelerini içeren bir title etiketi, yerel SEO açısından idealdir.

Öte yandan meta açıklama metinleri de bir websitesi için SEO açısından en az title etiketleri kadar önemli ve kıymetlidir. 156 karakter civarında tutmanız gereken meta açıklamada aynı şekilde anahtar kelime, marka ismi, hizmet tanımı ve lokasyonlar gibi temel elementleri geçirmeniz şart.

  1. İsim, Adres, Telefon Bilgileri

Danıştığınız her SEO uzmanı, yerel SEO çalışması yürütürken en önemli kriterin bu kriter olduğunu söyleyecektir. Eğer yerel aramalarda kendinize yer bulmak istiyorsanız Google’ın işletmenizin tam olarak nerede bulunduğunu anlayabiliyor olması lazım. Lokal SEO için Google, isim, adres ve telefon bilgilerini önemli bir sıralama ölçütü olarak alır. İşletmenize dair bu tip bilgiler webde ne kadar çok bulunur ve tıklanırsa, Google’ın gözünde o kadar kıymetli ve tutarlı olur. Bu da doğal olarak yerel aramalardaki görünürlüğünüzü artırır.

  1. Kullanıcı Geri Bildirimleri

Yerel bir işletme ya da hizmet bulmak isteyen kitlenin yüzde 92’sinin bunu kullanıcı yorumu okuyarak yaptığını biliyor muydunuz? Bu da yetmezmiş gibi tüketicilerin yüzde 90’ı, bir işletmeyi onun genel yıldız reytingine bakarak değerlendiriyormuş. Aynı kitlenin yüzde 43’ünün herhangi bir işletmeden alışveriş yapabilmesi ya da hizmet alabilmesi için işletmenin Google’da 5 üzerinden en az 3 yıldızı olması gerekiyormuş. Demem o ki; online değerlendirmelerinizin ve yorumlarınızın niteliği ve niceliği, arama sonuçlarındaki görünürlüğünüze doğrudan etki ediyor. Pozitif geri bildirim almak ve faydalı yorumlar toplamak için ise yapmanız gereken şey çok basit: Dört dörtlük bir kullanıcı deneyimi yaratmak!

  1. Görsel Optimizasyonu

Yerel SEO tavsiyesi arıyorsanız, görsel optimizasyonunun SEO dünyasında adeta bir sanat olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bildiğiniz gibi arama motorları, imajları biz insanların gördüğü gibi görmüyor. Bu yüzden de bizim onlara o spesifik görseli anlatabilmek için belli başlı bilgi ve tanımlar veriyor olmamız gerekiyor. Bu aynı zamanda hedef anahtar kelimenizin aramalarında daha yüksek sıralarda çıkmanıza yardımcı olan bir taktik.

Pekiyi optimize edilmiş bir görsel ne demek? SEO uyumlu bir dosya ismi, hedef anahtar kelimeyi içeren görsel ismi ile alt metin ve tabii ki sıkıştırılmış görsel boyutu.

  1. Mobil Uyumluluk

Eğer kullanıcılar mobil websitenize giriş yaptıklarında responsive olmayan bir site, küçük font ve kötü navigasyon gibi olumsuz bir UX deneyimi ile karşılaşıyorsa çok yüksek ihtimalle bir daha ne sitenizi ziyaret edecek, ne de sizden hizmet almak isteyecektir. Unutmamak gerekir ki lokal aramaların çok büyük bir kısmı mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor; bu nedenle de lokal SEO çalışması yaparken asla atlamamanız gereken faktörlerden bir tanesi de mobil uyumluluk.

Lokal Arama ile İlgili Bilmeniz Gerekenler

Arama sonuçlarındaki son duruma göz atacak olursak Google’ın lokal arama sonuçlarında birkaç değişikliğe gittiğini söylemek mümkün. An itibariyle lokal aramalardaki güncel durum şöyle:

  • Eskiden 7 öğeden oluşan sonuç sayfasında artık yalnızca 3 öğe yer alıyor. (Örnek: Çalışma saatleri, adres ve telefon numarası.)
  • Google Haritalar her zaman olduğu gibi önemini korumaya devam ediyor.
  • Öte yandan Google Plus, sıralama faktörleri arasında eskisi kadar büyük bir rol oynamayacak gibi görünüyor.
  • Telefon numaraları görünürde değil, ancak ona rağmen bulunabilir durumda.
  • Kullanıcı yorumları ve puanlandırma ise olduğu gibi bırakılmış demek mümkün.

En büyük değişikliğin bu 3 öğe olduğunu vurgulamakla birlikte bu değişikliğe ayak uydurmak için uygulayabileceğiniz stratejiler de yok değil. Google’ı işletmenizle ilgili bilgiye boğarak elinizde olan tüm bilgileri onunla paylaşmanız, URL yapınızı optimize etmeniz ve site hızında geliştirmeler yapmanız, bu uğurda yapabileceğiniz iyileştirmelerden sadece birkaçı.

Buna ek olarak belirtmek isterim ki tüm bu lokal SEO çalışmalarını yapmanız durumunda herhangi bir değişim göremiyorsanız, sitenizin genel SEO yapısında ve optimizasyonunda bir sıkıntı var demektir. Ancak Teknik SEO Kontrol Listesi adımlarını uyguladığınızdan ve temel SEO yapıtaşlarının hepsini tamamladığınızdan emin olduktan sonra yerel SEO çalışmalarınıza başlayabilir, neticesinde de pozitif sonuçlar görmeye odaklanabilirsiniz.

Lokal SEO konusunda SEO danışmanlığı almak, yerel arama sonuçlarında görünür olabilme hakkında daha fazla bilgi almak ve işletmenizi online dünyada büyütmek için benimle iletişime geçebilirsiniz.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin