Marka Bilinirliliğinin SEO İle İlişkisi

Bir web sitesi için arama motoru optimizasyonu yapılırken öncelik teknik SEO tarafına verilmelidir. Bu alandaki önemli sorunlar giderildiğinde ise sitenin on page (site içi) ve off page (site dışı) tarafına yönelmek gerekir. Elbette bu iki alanda da temel çalışmalar yapıldıktan sonra siteye özel birçok strateji geliştirilebilir;  bu SEO stratejilerinin belirlenmesinde sektörün ve rakiplerin durumu mutlaka dikkate alınmalıdır. Bu yazıda özellikle üzerinde duracağım “Marka Bilinirliliği SEO İle İlişkisi” hiç üzerinde durulmayan bir konu olsa da bir SEO çalışmasının başarısı için hayati öneme sahiptir ve SEO planı içerisine her zaman dahil edilmeli, bu konuya ilişkin özel stratejiler geliştirilmelidir.

Google’ın sıralama faktörleri arasında bir web sitesinin adresinin başka sitelerde geçme sıklığı, bu sitelerin alakalı siteler olması yani teknik ismi ile backlink hala önemlidir. Son yıllarda bu sıralama faktörleri arasında sitenin tam adresi yerine isminin geçmesi de yerini aldı. Örnek vermek gerekirse; n11.com  yerine n11, vatancomputer.com yerine vatan computer gibi…

Vermiş olduğum örnekler çok büyük siteler olduğu için backlink ve marka bilinirliliği açısından bir hayli güçlülerdir. Web projeleriniz için marka bilinirliliği sağlarken bu kadar büyük hedefler içerisinde olmanıza gerek yok. Örneğin bir diş kliniği web sitesinin hizmet verdiği lokasyonda marka adının bilinir olması dahi ciddi etkiye sahiptir.

Markanın dijital ortamda konuşuluyor olması, sitelerde ve bloglarda markanın adının geçmesi, ilgili markaya ait sitenin sıralamalardaki başarısına olumlu yönde etki etmektedir. Üstelik SEO’da devamlılık ve doğallık ilkesine de bu sayede bağlı kalınabilmektedir. Marka bilinirliliği sağlandığında hakkında konuşan marka elçileri olacak ve bunlar markaya karşılıksız fayda sağlayacaklardır.

Marka Bilinirliliği Sağlanırken Anahtar Kelime Mutlaka Seçilmelidir.


Konuyla ilgili yukarıda yazmış olduğum hususlar genel SEO başarısıyla alakalıydı. Şimdi ise özetle hedef anahtar kelimelerdeki Google sıralamalarında başarılı olmak için marka bilinirliliği sağlamaya yönelik çalışmalarda nasıl bir yol izlenmesi gerektiğine değineceğim.

Bilindiği üzere SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi olmazsa olmazdır. Belirlenen anahtar kelimelerde marka bilinirliliği yöntemi ile daha başarılı olmak için markanız ile ilgili iletişimde bu anahtar kelimelere yer vermeniz gerekir. Örneğin ; hepsiburada – Alışveriş Sitesi, Ömer Akgün – SEO Danışmanı, Bauhaus – Bahçe ve Dekorasyon gibi…

SEO trendleri her geçen gün değişiyor ve yalnız güncel SEO stratejileri ile çalışmalarına yön verenler başarılı olabiliyor. SEO dinamiktir; eskide kalmış güncelliğini yitirmiş SEO yöntemleri ile çalışmalarınıza yön vermeniz size katkı değil tam aksine zarar getirebilir.

Marka bilinirliliği ve SEO ile ilgili yazmış olduğum bu yazıya ilişkin sorularınız veya aklınıza takılan hususlar olursa yorum bölümünden iletebilirsiniz. Tüm sorulara mümkün olan en kısa sürede cevap vermeye çalışacağım.

2 Yorum

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin