SEO

Tamamen bir SEO (Arama motoru optimizasyonu) blogu olmak yerine dijital pazarlama ile alakalı farklı kanallara değinmeyi tercih ettiğim için sadece SEO odaklı içerikleri bu kısımdan inceleyebilirsiniz. SEO kategorisinde ağırlıklı olarak SEO makaleleri ve analizleri yer almaktadır. İlerleyen periyotlarda burada Türkiye’den ve yurt dışından SEO uzmanlarına ait içerikleri ve röportajları da bulabileceksiniz.  SEO makaleleri arasında arasında görmeyi istediğiniz konular olursa iletişim sayfamdan bana ilettiğinizde mutlaka değerlendirip dönüş yaparım. Ayrıca bu kategorideki arama motoru optimizasyonu konulu içerikler hakkındaki yorumlarını, sorularınızı benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

SEO Uyumlu İçerik Hakkında Merak Edilenler

SEO uyumlu içerik konusunda kafaları karıştıran ve hala özellikle Türkçe kaynaklarda tam manasıyla cevaplandırılmamış soruların olduğunu görüyorum. Buradan esinlenerek kısa bir araştırma yaptım ve konuyla ilgili en sık sorulan soruları kendi yorumumla cevaplamak istedim. “İçerik ve SEO” konusu üzerinde araştırma yapan kişilere fikir vereceğini düşünüyorum.  Şimdi o sorulara geçebiliriz.

Marka Bilinirliliğinin SEO İle İlişkisi

Bir web sitesi için arama motoru optimizasyonu yapılırken öncelik teknik SEO tarafına verilmelidir. Bu alandaki önemli sorunlar giderildiğinde ise sitenin on page (site içi) ve off page (site dışı) tarafına yönelmek gerekir. Elbette bu iki alanda da temel çalışmalar yapıldıktan sonra siteye özel birçok strateji geliştirilebilir;  bu SEO stratejilerinin belirlenmesinde …

SEO İçin Kullanıcı Ajansı İle Tanışın!

Başlığı okuduğunuzda “Kullanıcı Ajansı da neyin nesi, acaba yeni bir SEO ajansı mı?” diye düşünmüş olabilirsiniz. Yok, bu bir SEO ajansı değil ama web sitenizin SEO’su için çok önemli bir sorunu çözmenizde size yardımcı olan bir girişimdir. Son zamanlarda Google başta olmak üzere tüm arama motorlarının bir web sitesinde masaüstü …

Yapılan SEO Çalışmasının Dönüşümü Olmadı mı?

SEO için iş görüşmesine gittiğim markalardan ya da yakın çevremdeki firma sahiplerinden “Daha önce SEO çalışması yaptırdık ama satış bazlı bir dönüşüm olmadı” ya da “SEO için yaptığımız yatırım müşteriye dönüşmedi” gibi sözleri duymaktayım. Tabi ki her markanın yöneticisi yapılan harcamanın dönüşümünün olmasını ister ve bu en doğal haklarıdır. Bu …

SEO’yu Diğer Dijital Pazarlama Stratejileri İle Güçlendirin

Bir dijital pazarlama kanalı olan SEO diğer dijital pazarlama yöntemleri ile dolaylı olarak daha da güçlü hale getirilebilir. Bu yazımda her arama motoru optimizasyonu blogunda yer alan standart yazılar dışında organik aramalarda web sitenizi üst sıralarda konumlandırabilmeniz için ölçümlenmiş bazı ipuçlarını paylaştım; sonuna kadar sabırla okumanızı tavsiye ederim.

Google’ın 200 Sıralama Faktörü Masalı

Google Algoritmaları ile ilgili internet dünyasında dönmekte olan peri masallarının sayısı o kadar fazla ki sayılarını kestirmek bile mümkün değil ama kalıplaşmış bir şey var ki o da Google’ın 200 Sıralama Faktörü’dür. Hep söylüyoruz Google devamlı kendini geliştiriyor, sürekli yeni algoritmalar çalıştırıyor, mühendis kadrosunu genişletiyor ama nedense yıllardır bu 200 Google …

2015 SEO Trendleri ve Öneriler

Yeni yıla girmemizle birlikte 2015 yılında SEO ‘da neler olacağına ilişkin çok sayıda soru aldım. Tabi ki kesin ifadelerle 2015 SEO teknikleri bunlar olacak demek ve bir şeyleri garanti etmek mümkün değildir. SEO alanındaki 7,5 yıllık deneyimim ve sektörü çok yakından takip ediyor olmam nedeniyle ancak 2015 yılında SEO’da nelerin …

Sosyal Medya Kulübü Dergisi’nde “Firmalar İçin Seo Uzmanı Gerekliliği” konulu yazım

Sektörden bilinen birçok kişinin, iş adamlarının makalelerinin ve röportajlarının yayınlandığı  Sosyal Medya Kulübü dergisinin Temmuz sayısında bende “Firmalar için seo uzmanı desteği almanın gerekliliği” ile ilgili bir yazı yazdım. Derginin tümünü ve yazımı smkdergi.com adresinden online olarak okuyabilirsiniz; fakat ben yine de yazmış olduğum yazıyı aşağıda paylaştım. Umarım beğenirsiniz 🙂

XML Üzerinden E-Ticaret Sitelerine Ürün Eklemenin SEO’ya Etkileri

Türkiye ve dünya genelinde e-ticaret yazılımlarının neredeyse tümünde kolay ürün ekleme işlemini yapabilmek adına XML üzerinden data girişi imkanı sunulmaktadır. Bakıldığında harika bir özellik fakat eğer bu özelliği doğru şekilde kullanmaz iseniz tüm emekleriniz boşa çıkabilir. Hatta ürün çeşitliliğinizi arttırmak isterken sitenizin Google aramalarında bulunmasını engelleyebilirsiniz.