Sosyal Medya Kulübü Dergisi’nde “Firmalar İçin Seo Uzmanı Gerekliliği” konulu yazım

Sektörden bilinen birçok kişinin, iş adamlarının makalelerinin ve röportajlarının yayınlandığı  Sosyal Medya Kulübü dergisinin Temmuz sayısında bende “Firmalar için seo uzmanı desteği almanın gerekliliği” ile ilgili bir yazı yazdım. Derginin tümünü ve yazımı smkdergi.com adresinden online olarak okuyabilirsiniz; fakat ben yine de yazmış olduğum yazıyı aşağıda paylaştım. Umarım beğenirsiniz 🙂

Seo Uzmanı Ömer Akgün'ün Sosyal Medya Kulübü Dergisinde ki Yazısı

Panda 4.0 Algoritması ve Firmalar İçin SEO Uzmanı Desteğinin Gerekliliği

Artık SEO Bitiyor mu?” sorusunu 22 Mayıs 2014 tarihinde Google web spam ekibi yöneticisi Matt Cutts’un twitter hesabı üzerinden duyurduğu ve yerli, yabancı bir çok sitenin etkilendiği Panda 4.0 algoritması sonrasında sıkça duyar oldum. Burada bu ve benzeri sorulara toplu bir yanıt verip, firmaların SEO uzmanlarından destek almalarının gerekliliğinden söz edeceğim.

Google aramalarında bir web sitesinin görünürlülüğünün arttırılması Google’ın web sitelerinden beklentilerinden sadece birisini yerine getirmenizle mümkün olabilecek bir şey değildir. Eğer bu site birde rekabet oranı yüksek bir sektörde faaliyet gösteren bir firmanın web sitesiyse işiniz çok daha zor demektir. Sadece kaliteli içerik veya tek başına sorunsuz, güncel web teknolojilerini içerisinde barındıran bir sitenizin olması yeterli olmuyor. Sektörünüzle ilgili Google aramalarında web sitenizin ilk sayfa, ilk sıralarda çıkması için birçok kriteri yerine getirmenizle birlikte, Google tarafından periyodik olarak çıkartılan algoritmaların yakından takip edilip, analizlerin, ölçümlemelerin yapılması ve sitelerin elde edilen sonuçlara göre revize edilmesi gerekir.

Panda 4.0 algoritması SEO’nun bitmesi anlamına gelir mi?

Panda 4.0 algoritmasının içerik kalitesine yönelik bir güncelleme olmasından SEO’nun önemini yitiriyor olması gibi bir sonuç çıkartmak çok büyük bir hata olur.

Arama motorları var olduğu sürece firmalar SEO ve doğal olarak SEO uzmanlarına markalarının tanıtımı ve ürünlerinin pazarlaması için ihtiyaç duyacaklardır. Yukarıda da belirttiğim gibi eğer ki diğer kriterlere uymuyorsanız tek başına kullanıcılara sunduğunuz özgün içerik çok bir şey ifade etmeyebilir. Ayrıca panda 4.0 algoritması özgün içerik kadar kaliteli içeriği de kapsamaktadır. “Google artık her özgün içeriğin kaliteli içerik olmadığını ayırt edebiliyor.” Bir içeriği paylaşmadan önce rakiplerinizin neler yaptığını incelemeniz ve eksiklerini tespit edip fark yaratacak, detay içeren bir içerik oluşturmanız en doğru yöntemdir. Bazen de bulunduğunuz sektöre göre farklı SEO stratejileri geliştirmek gerekebileceği unutulmamalıdır.

Rakipler Google organik arama sonuçlarındaki görünürlülüğünüze zarar veriyor olabilir.

Diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de SEO’nun firmaların bilinirliliği, büyümesi, yeni müşteriler edinmesi açısından ne kadar büyük faydalarının olduğu git gide fark ediliyor ve istatistiki verilerde her yıl Türkiye’de SEO için yapılan yatırımların artış gösterdiğini destekliyor. Kimi firmalar doğal bir şekilde bu pazardan pay almak ve daha görünür olmak için çalışmalar yaparken, kimileri de kendi web sitelerinin görünürlülüğünü arttırmakla birlikte rakip firma sitelerinin sıralama kaybı yaşaması için Anti – SEO diye tabir edilen spam nitelikli çalışmalar yaparak / yaptırarak pazardan daha fazla pay almayı hedefliyor.

Anti-SEO saldırıları son zamanlarda giderek artıyor. Firma sahipleri veya yöneticilerinin büyük bir kısmı ise web sitelerinin böyle bir saldırıya maruz kaldığını anlayamıyor. İnternet üzerinden yapılan satışlar azaldığında SEO uzmanlarından destek alan firma sahipleri yapılan analizler doğrultusunda gerçekle yüzleşiyorlar ve SEO uzmanının kendilerine sunduğu bir takım çözümlerle Anti-SEO saldırısının üstesinden gelebiliyorlar. Tabi maalesef her firma sahibi veya yöneticisi böyle bir problem karşısında bir SEO uzmanından destek alınması gerektiğini bilemiyor; bu yüzden çok sayıda firma bu problemden ciddi anlamda zarar görüyor. Anti-SEO eylemleri gösteriyor ki artık SEO uzmanlarından destek almak bir tercih değil, mecburiyet haline geldi. Üstelik bu durumun ilerleyen yıllarda çok daha artacağını öngörüyorum.

Dipnot: Anti-SEO saldırılarının tespit edilmesi ve bu eylemlerin boşa çıkarılması için gerekli çalışmaların yapılması bundan sonra ilgili sitenin böyle bir saldırıya maruz kalmayacağı anlamına gelmez. Bu nedenle düzenli olarak takibinin yapılması gerekir.

Şüphesiz Anti-SEO ile ilgili yazdıklarımı okuduktan sonra “Acaba benim siteme de ANTİ-SEO saldırısı mı yapıldı?” diye düşünenler olacaktır. Yalnız her anahtar kelime sıralamasındaki düşüşü, trafik azalışını web sitenize yapılmış bir saldırının sonucu olarak düşünemezsiniz. Bazen sitenizde yaptığınız ve size basit değişiklikler gibi gelen birçok işlem sıralama kaybı yaşamanıza, trafiğinizin olumsuz yönde etkilenmesine neden olabilir.

Hangi durumlarda web sitenizin Anti-SEO saldırısına uğradığından şüphelenmelisiniz?

Web sitenize bir Anti-SEO saldırısının gerçekleştiğinden şüphe etmeniz için aşağıdaki durumlardan herhangi birisinin sıralama kaybı ve trafiğin azalışı sırasında veya öncesinde yaşanmamış olduğundan emin olmanız gerekir.

  • Sitenizin tüm kısımlarını etkileyen radikal değişiklikler yapmadıysanız
  • Site dışı optimizasyon (Off Page SEO) için yoğun backlink (Tavsiye Link / Bağlantı) alımları gerçekleştirmediyseniz
  • Sitenize özgün ve kaliteli içerik girişine ara vermediyseniz
  • Sitenize girdiğiniz içerikleri sosyal ağlarda paylaşmayı durdurmadıysanız
  • Sitenizin sunucusunda problemler meydana gelmemişse ve siteniz herhangi bir şekilde kapalı kalmadıysa
  • Sitenize izniniz dışında çeşitli hack yöntemleri ile zararlı kod ya da kodların yerleştirilmediğinden eminseniz

Eğer yukarıda yer alan durumdan herhangi birisi olmamışsa, sitenize son zamanlarda rutin işlemler dışında bir müdahalede bulunmadıysanız bir SEO uzmanından destek almanızın ve web sitenizin Anti-SEO saldırısına maruz kalıp kalmadığını kontrol ettirmenizin zamanı gelmiş demektir.

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin