Stratejik Sosyal Medya Yönetimi

Markanızın sosyal ağlarda konumlandırılması, hedef kitlesi ile etkili, aynı zamanda kararında bir iletişim sağlayabilmesi için ihtiyaç duyulan stratejisinin belirlenmesi ve profesyonel bir sosyal medya yönetiminin olmazsa olmazı iletişim dilinin tespiti ancak bu konuda yeterli deneyime sahip sosyal medya uzmanı desteği alındığında mümkündür. Markanız ve online itibarınız için  sosyal medyanın sunmuş olduğu fırsatlar hakkında bilgi edinmek ve bu konuda sosyal medya yönetimi danışmanlığı teklifi almak isterseniz lütfen formu doldurunuz.

Neden Sosyal Medya Yönetimi?

Ölçümlenebilir

Neredeyse tüm dijital pazarlama stratejilerinde olduğu gibi sosyal medya üzerinde yapılan çalışmaları detaylı bir şekilde analiz edebilme imkanınız bulunuyor. Yapmış olduğunuz yatırımın markanıza tam olarak nasıl bir katkı sağladığını kolaylıkla ölçümleyebiliyorsunuz.

Düşük Bütçeli

Sanılanın aksine sosyal medya yönetimi ve reklamları için her durumda yüksek bütçeler ayırmanıza gerek yoktur. Düşük bütçelerle küçük işletmeler ya da lokasyon bazlı hedefleme niyetindeki firmalar için dönüşüm oranı son derece yüksek sosyal medya kampanyaları hazırlanabilmektedir.

Hızlı Aksiyon

SEO gibi uzun vadeli pazarlama kanallarına göre sosyal medya çok daha hızlı aksiyonların alınmasına imkan tanır. Daha sosyal medya yönetimi çalışmalarının ilk ayında dahi doğru bir planlama ve rakiplerinize göre daha yaratıcı bir strateji uyguladığınızda dönüşüm almaya başlarsanız. 

Sosyal Seo

Sosyal sinyaller tıpkı diğer backlinklerde olduğu gibi arama motorları web sitelerinin sıralamalarını belirlerken dikkate alınmaktadır. Eğer bir web siteniz var ise sosyal medya hedefleriniz içerisine web sitenizin arama motorlarında görünürlülüğünü arttırabilecek yöntemleri de dahil edebilirsiniz.

Tüketici Ulaşımı

Tüm dünya genelinde oldukça yaygın kullanılan sosyal ağlar aynı zamanda her türden kitlenin bulunduğu platformlardır. Doğru bir hedefleme yapılması durumunda ürün ve hizmetlerin talep gördüğü kullanıcılara ulaşmak bir hayli kolaydır. Üstelik birbirinden değerli alternatifler yer almaktadır.

Tekrar Hedefleme

Web sitenizden ya da diğer kanallar aracılığı ile telefon, e-posta gibi datalarına ulaştığınız kullanıcılar sosyal medya üzerinden hedeflenerek sadık birer müşteri haline dönüştürebilir. Ürün ve hizmetlerdeki yeniliklerden haberdar edilerek marka ile temas kurmaları, yeniden iletişime geçmeleri sağlanabilir.

Yönetim Aşamaları

Sosyal medya planlaması, sosyal medya yönetiminin temelidir. Temeli sağlam bir yapıya dayanan sosyal medya çalışmalarının dönüşümü her zaman yüksek olur. Sosyal medya planlaması aşamasında markanızın sosyal ağlardaki iletişim dilinin nasıl olması gerektiği, ne tür kampanyalarla kullanıcıların markaya bağlılığının sağlanacağı, sosyal medya kanallarında ne tür içeriklerin paylaşılacağı gibi hususların tespiti yapılır ve sosyal medya stratejileri geliştirilir. Sosyal medya planlaması asla kesin kuralları olamaz, yapılan planlama esnektir ve çalışma süreci içerisinde doğabilecek fırsatlar planlama içerisine dahil edilebilir.

Markanız için planlama süreci esnasında tespit edilen sosyal ağlarda hesapların oluşturulduğu kısımdır. Markanızın sosyal medya hesaplarında konumlandırılması sürecinde arama motorlarında markanızla ilgili yapılan aramalarda sosyal medya hesaplarınızın da görünür olması için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

Bu bölümde sosyal medya hesaplarınızda kullanılacak görsellerin tasarımları yapılmaktadır. Görseller kullanıcılara markayla ilgili fikir vermektedir. Bu nedenle sosyal medya hesaplarınızda kullanılacak görsellerin markanızı doğrudan ifade etmesi ve herhangi bir yanlış algının oluşmasına müsaade etmeyecek şekilde tasarlanması gerekmektedir.

Markanız için açılan sosyal medya hesaplarında doğru ve özgün içeriklerin hazırlanıp paylaşılmasıdır. Her sosyal medya hesabı için özel bir paylaşım planı oluşturulmakta ve etkileşim oranının en yüksek olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yapılmaktadır.

Her işte olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de takip son derece önemlidir. Sosyal medya takibi aşamasında olabilecek krizlerinden önceden tespiti ve önlemlerin alınması, markanızın hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığı, olumlu / olumsuz tüm eleştirilerin incelenerek ürün ve hizmetlerin iyileştirilmesine yönelik öneriler, online itibar durumu ölçümlemesi, rakipler hakkında neler konuşulduğu ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır.

Sosyal medya analizi bölümünde sosyal medya araçları aracılığı ile hesaplarınızdaki takipçi sayısının değerlendirilmesi, hangi içeriklerin nasıl bir etkileşim sağladığının incelenmesi, sosyal medya reklamlarının görüntülenme verileri, hesaplardaki aktif kullanıcıların tespiti, kullanıcıların demografik durumunun ölçümlenmesi başta olmak üzere birçok analiz gerçekleştirilmektedir. Bu analizler neticesinde çalışmalara yön verilmektedir.

Markanız için yapılan sosyal medya yönetimi çalışmaları ile ilgili olarak her ay periyodik bir şekilde iletişim / pazarlama raporunuz tarafınıza iletilmektedir.

Sıkça Sorulan Sorular

Sosyal medya yönetim hizmeti markanın hedef kitlesinin bulunduğu sosyal ağlarda hesaplarının konumlandırılmasını, kitleye uygun bir dilde hazırlanmış ilgi çekici içeriklerin hazırlanmasını, stratejik sosyal medya kampanyalarının hazırlanması ve yayınlanmasını, performans ölçümlemelerini kapsamaktadır.

Öncelik her zaman hem sosyal medya yönetimini hemde sosyal medya reklamlarını birlikte yönetmektir. İkisini birlikte yürüttüğüm projelerden çok daha iyi dönüşüm elde ettiğimi gözlemledim. Yine de bu demek değil ki sosyal medya reklamları için benimle irtibata geçen firmalara hizmet vermiyorum. Tabiki de yüksek dönüşümlü reklam kampanyaları için irtibata geçen müşterilerime çözüm üretmekten büyük keyif almaktayım.

Sosyal medya yönetimi hizmetini bizden almayan müşteriler için komisyon oranı reklam bütçesi 1000 TL ve altında olan firmalar için %20, 1000 TL ve 3000 TL aralığında bütçesi olanlar için ise %15 ‘tir. Daha büyük reklam bütçesi olan müşterilerimize özel komisyon oranları verilmektedir. Sosyal medya yönetimi için beni tercih eden firmalardan sosyal medya reklamları için ekstra ücret talebinde bulunulmamaktadır.

Sosyal medya yönetimi danışmanlığı için minimum çalışma süresi 6 ay’dır. Bu süreden daha kısa anlaşmalar yapmıyorum. Aksi takdirde yapılan çalışmaların müşteriye dönüşmesi istenilen düzeyde olmuyor. Çünkü sosyal medya yönetimi sürdürülebilir olduğunda verim alınabilen bir dijital pazarlama çalışmasıdır.

Öncelikle açık bir dille ifade etmek isterim ki sosyal medya fiyatları belirlerken müşterilerimizin bir pazarlama faaliyeti içerisinde olduklarının bilincinde olarak hareket ediyorum. Sosyal medya fiyat teklifi talebinde bulunan müşterilerime mümkün olduğunca düşük bir fiyat veriyorum. Bedavadan biraz pahalıyım 🙂 Netice de bu iş için mesai harcıyor ve sosyal medya yönetimi için beni tercih etmiş müşterilerin maksimum fayda sağlayabilmeleri için gelişmiş, dünya genelinde kabul görmüş profesyonel araçlar kullanıyorum. Emeğin ve bahsi geçen yazılımların maliyetlerinin fiyata mutlak bir yansıması oluyor.

Beni tanıyan ve İstanbul dışında bulunan firma yöneticileri bu soruyu son zamanlarda çok fazla yöneltmeye başladılar; buna sıkça sorulan sorular başlığı altında yer vermemin sebebi budur. Hali hazırda İstanbul dışındaki firmalarla dijital pazarlama kanallarının tümüyle ilgili çalışmalar yapıyorum. Geçmişte de yine İstanbul dışındaki çok sayıda firmaya hizmet sağladım. Merak edenler olursa aşağıda hangi illerdeki firmalara daha önce hizmet verdiğimi paylaştım. – İzmir – Ankara – Muğla – Çanakkale – Bursa – Trabzon – Rize – Kayseri – Amasya – Kırklareli – Nevşehir – Niğde – Antalya – Denizli – Eskişehir – Bursa – Edirne – Mersin – Konya

Geçmişte çeşitli ajanslar bünyesinde birbirinden farklı pozisyonlarda görev aldım. Bunun yanı sıra yaklaşık 3 yıl boyunca kendi ajansımı işlettim. Daha sonrasında hayatımı freelance olarak kazanmanın benim için daha uygun olduğunu anladım ve bu şekilde ilerliyorum. Yani sosyal medya ajansı değilim. Yalnız bir sosyal medya ajansının size sağlayabileceklerini çok daha uygun fiyatlar karşılığında sağlayabileceğimi iddia ediyorum.