XML Üzerinden E-Ticaret Sitelerine Ürün Eklemenin SEO’ya Etkileri

Türkiye ve dünya genelinde e-ticaret yazılımlarının neredeyse tümünde kolay ürün ekleme işlemini yapabilmek adına XML üzerinden data girişi imkanı sunulmaktadır. Bakıldığında harika bir özellik fakat eğer bu özelliği doğru şekilde kullanmaz iseniz tüm emekleriniz boşa çıkabilir. Hatta ürün çeşitliliğinizi arttırmak isterken sitenizin Google aramalarında bulunmasını engelleyebilirsiniz.

Bir e-ticaret siteniz var ise ürünlerinizin pazarlanması, satışlarınızın artış göstermesi için dijital pazarlamanın önemli bir kolu olan SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ‘yu görmezden gelemezsiniz. Rakipleriniz ürün aramalarında kolayca ilk sayfalarda çıkıyorken sizin siteniz bu aramalarda görünmüyorsa bir şeyleri yanlış ya da eksik yaptığınız anlamına gelir. E-ticaret sitelerinde yapılan en temel ve en sık karşılaşılan yanlışlardan birisi tedarikçi firmalardan gelen XML dosyalarının olduğu gibi sisteme yüklenmesidir.

Google periyodik olarak algoritmalar geliştirerek arama yapan kullanıcıların karşısına en doğru, en özgün ve güncel siteleri çıkartmaya çalışıyorken sizin tedarikçiden gelen XML’i sitenize olduğu gibi yüklemeniz ve devamında müşterilerin gelip sizden o ürünlerini almasını beklemeniz çok büyük bir hatadır. Google’ın web sitelerinde istediği en önemli özellik özgün içeriktir. Dolayısıyla tedarikçi firmalardan gelen XML dosyaları içerisindeki dataları mutlaka özgünleştirmeniz ve sonrasında import ederek sisteme yüklemeniz gerekir. Aksi takdirde kopya içerikten Google algoritmalarına yakalanırsınız ve sitenizin google aramalarındaki görünürlülüğünü kısıtlarsınız. Bu işlemin 2 farklı yöntemi vardır.

Birinci Yöntem:

Tedarikçiden gelen XML datası sisteme yüklenmeden önce editlenir. Tüm ürünlerin açıklama, meta tag kısımları revize edilir. Sonra özgünleştirilmiş haliyle sisteme yüklenir ve tüm ürünler yayınlanır.

İkinci Yöntem:

Tedarikçiden gelen XML datası herhangi bir revize yapılmadan sadece ürünler pasif durumdayken yüklenir. İşlemi bu şekilde yaptığınızda ürünler sitenize tedarikçinizin gönderdiği şekilde yüklenir fakat ziyaretçileriniz göremez. Sadece panel üzerinden site yöneticileri görebilir. Burada ise birinci yöntemden farklı olarak özgünleştirme işlemleri panel üzerinden yapıldıktan sonra ürünler aktif edilir ve ziyaretçilere gösterilir.

Her 2 yöntemde de Google botları e-ticaret sitesini ziyaret ettiğinde özgün içeriklerle karşılaşacağı için ürün aramalarında Google ilgili e-ticaret sitesini kullanıcılara daha ön sıralarda gösterir. Bu yöntem tek başına tüm ürün aramalarında sitenizin ilk sayfa ilk sırada çıkması için yeterli olmayabilir fakat google’ın algoritmalarına takılıp gerilere atılmasının büyük ölçüde önüne geçilmesine neden olur.

Biraz karışık bir konu olduğunun farkındayım. Aklınıza takılan veya danışmak istediğiniz bir husus var ise yorum bölümünden yazarsanız açıklama yapar, yardımcı olurum.

8 Yorum

Hemen Sende Yorumunu Yazabilirsin